چشم امتی از غم به خون نشست

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۲:۳۶:۰۱
کد خبر: ۹۴۵۴۰۵
چشم امتی از غم به خون نشست
علی اکبر عبدالعلی‌زاده روزنامه‌نگار و منتقد سینما همزمان با آیین تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و جمعی دیگر از همرزمان شهیدش، دلنوشته‌ای را منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی اکبر عبدالعلی‌زاده روزنامه نگار و منتقد سینما همزمان با آیین تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دلنوشته‌ای را منتشر کرد.

در این یادداشت آمده است:

در عصر انفجار اطلاعات، ما مردمی هستیم که همچنان با اسطوره‌هایمان هم‌نفسیم. با آن‌ها و با تمام خصلت‌های‌شان در ساحت «ایرانی بودن» زندگی می‌کنیم. با «یل»های همیشه حاضر قبیله آزادگان، با سلحشوران مکرر تاریخ که از ازل، در دوردست تاریخ، تا ابد؛ در ناکجای زمان پیش‌رو با آن‌ها زیسته‌ایم.

حالا، درست وسط معرکه دهکده جهانی، به پشت‌گرمی اسطوره‌های همیشه زنده‌مان رخ‌دررخ کدخدای سلطه، قد علم کرده‌ایم و مثل همه دوارن‌های تمدن بشری، امید ستمدیدگان شده‌ایم؛ از ملت غرب آسیا و شبه جزیره هند، تا دل اروپا و آفریقا وامریکا و...

تاریخ اسلام در آغاز امامت، یک مالک اشتر دارد و تاریخ معاصر ایران اسلامی در دوران شکوه دوباره‌اش مانند تمام اعصار سلحشوری، «مالک‌ها» به همراه دارد. خیل فرماندهان ناشناخته‌ای که در دنیای سایه‌ها برای گسترش نور، شب را به روز می‌رسانند. همان‌ها که دشمن را وحشت‌زده می‌کنند؛ پهلوانان روزگار نو که حتی یک مصاحبه در رسانه‌ها و مویی از خودپرستی بر بدن ندارند. برای همین دشمن آن‌ها را فرماندهان خاکستری می‌خواند و می‌داند یک به یک سرسپرده علمدار کربلا در صف شهادت ایستاده‌اند.

بامدادان از میان سپاه سپیدجامگان، رستمی دیگر به «شاهنامه» شد.

این‌بار یلی از کرمان از واقعیت به خیال جاودانه جهان ایرانی کوچ کرد. درست در زمانی که مردمان در خواب آرام بودند. هر سلحشور، که به نور می‌پیوندد، جان ملتی پر می‌کشد و چشم امتی از غم به خون می‌نشیند. اما دل قوی‌دار که سپیدجامگان صف به صف؛ آموخته مکتب عاشقان و تلمذ کرده سردار دل‌ها، جان بر کف، پای امنیت و صلابت و غرور و سربلندی امتی ایستاده‌اند.

امروز و همیشه، سپاه جان برکفان همراه امت مقاومت، در سراسر دنیا زمزمه می‌کنند: «شهادتت مبارک مرد خدا. سفرت به نور پیروز، سردار جاویدان حقیقت. دست علمداریت را تا ابد تاریخ، به دوش می‌کشیم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز