تلویزیون و نمایش خانگی در آغوش هم!

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۴۳۸
تلویزیون و نمایش خانگی در آغوش هم!
در حالی که بازرگانی صدا و سیما با ریزبینی و دقت و کنکاش و وسواس بسیار روی مباحث تبلیغاتی توجه دارد و به قول قدیمی ها از آب کره می گیرد، اتفاقی مبارک در شبکه نسیم رخ داد.

فراموش نکنیم که رسانه ها با هر مدیوم و جایگاه با هدف جذب مخاطب به دنبال رساندن یک پیام محتوایی یا ایجاد یک موقعیت سرگرمی ساز و یا شرایطی هستند که تماشاگرشان را درگیر خود سازند. با این اوصاف باید گفت منطقی است که ما برای دیدن فیلمِ کارگردانی در سینما یا نمایش خانگی هزینه می کنیم و سریال همان کارگردان را در تلویزیون رایگان تماشا می کنیم. با این اوصاف باید گفت تمام رسانه ها درواقع می توانند کمک حال هم باشند تا محصول تولید شده به حجم وسیعی از مخاطب در شرایط مختلف دست پیدا کنند.

چندی پیش اتفاقی در شبکه نسیم رخ داد که باتوجه به رخدادهای پیش آمده انتشار و پرداخت به آن را به بعدتر ها موکول کردیم..

کارگردان سریال «دل» که با مهران مدیری برای فیلم توقیفی اش (رحمان 1400» هم همکاری داشت در برنامه «دورهمی» مهمان او شد تا از فرصت این تریبون پرمخاطب استفاده بهینه کند و از این مجموعه منتشر شده در شبکه نمایش خانگی هم به نوعی یاد کند. به طوری که درحقیقت این برنامه پرمخاطب شبکه نسیم محفلی باشد برای اینکه کارگردان سریال «عاشقانه» اثر جدیدش را نیز به نوعی معرفی بیشتر کند.

بدیهی است رسانه ملی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه حال حاضر این قدرت را دارد که در تبلیغات و معرفی آثار هنرمندان ایرانی در مدیوم های مختلف (سینما و نمایش خانگی) کمک حال باشد و این رفتار حرفه ای مهران مدیری اگرچه ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید اما قابل ستایش است، به این شرط که او در این مسیر فرصت را به دیگر خانواده سینما، شبکه نمایش خانگی و حتی نمایش های روی صحنه هم بدهد و تلویزیون نیز با نگاهی فرهنگی از کنار این مسئله عبور کند و نخواهد آن را در زاویه تبلیغات یا بازرگانی ببیند.

شبکه نسیم امروزه به عنوان پرمخاطب ترین شبکه تلویزیون می تواند تاثیر بسزایی در معرفی آثار فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان ایرانی بگذارد و نگاه ویژه مدیران این شبکه در این امر قابل تقدیر مشهود است.

پیروز قهرمانی

نظر شما