تجدید عهد هنرمندان با شهید قاسم سلیمانی

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۶۷۲
تجدید عهد هنرمندان با شهید قاسم سلیمانی
آیین تجدید عهد هنرمندان با شهید قاسم سلیمانی، چهره بین‌المللی مقاومت و سردار پرافتخار ایرانی با عنوان «سردار آسمانی» امروز در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ابتدای این مراسم قاری قرآن، آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد.

سپس، کوروش زارعی مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری، شعری قرائت کرد و گفت: شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، برای همه غیر منتظره بود. این فاجعه نه تنها دل مردم ایران را به درد آورد، بلکه برای همه مردم جبهه مقاومت سخت و اسف بار بود. امروز نه تنها ما بلکه همه مردم جهان داغدار شهادت او هستند.

در ادامه این مراسم همایون امیرزاده از همرزمان شهید قاسم سلیمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز همرزمان این شهید شانه‌هایی را جستجو می‌کنند که سرهایشان را بر روی این شانه‌ها بگذارند و گریه کنند. من از دیروز با بسیاری از همرزمان خود در تماسم و دائم دنبال بهانه‌ای هستیم که خودمان را خالی کنیم. 

حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را یک هنرمند دانست و گفت: چه هنری بالاتر از این که بتواند همه را جذب خود کند. نه یک ایران بلکه مردم عراق، مردم لبنان، مردم سوریه، مردم پاکستان و مردم هند برای او بسوزند. تاکنون من غیر از تشییع جنازه امام راحل ندیده‌ام کسی از این دنیا عروج کند اما همه ایران این گونه برای وی اشک بریزند. او یک روستایی زاده بود و می‌بینیم که شهادت او مردم را در شهرهای مختلف ایران عذادار کرده است.

در این مراسم علی داوودی، شاعر به شعرخوانی پرداخت.

گفتنی است، این مراسم ساعت 15 امروز (شنبه 14 دی ماه) در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان از جمله علی‌اکبر ثقفی، علی روئین‌تن، رضا میرکریمی، ابراهیم داروغه‌زاده، فرهاد توحیدی، سیاوش حقیقی، محسن مومنی‌شریف، ناصر شفق، مصطفی رزاق‌کریمی، محمدحسین قاسمی، مهران احمدی، محسن علی‌اکبری، محمدرضا شرف‌الدین، حسین مسافر‌آستانه، فاضل نظری، مصطفی رحمان‌دوست، محمدرضا شرف‌الدین و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی برگزار شد.

 

نظر شما