انتخاب بازیگر فیلم اولی زحمت زیادی دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۴۷۱۸۹
انتخاب بازیگر فیلم اولی زحمت زیادی دارد
رضا جودی تهیه کننده تلویزیون و سینما است. از آثار او می توان به سریال های «فوق لیسانسه ها»، «زیرهمکف»، «لیسانسه1»، «لیسانسه2» و «اغما» اشاره کرد.

رضا جودی، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا در ارتباط با این موضوع که شیوه انتخاب بازیگران فیلم اولی به چه صورتی است گفت: تصوری که در بین افراد وجود دارد این است که بازیگرانی که شناخته شده نیستند و برای اولین بار نقش آفرینی می کنند از کوچه و خیابان ها پیدا نکرده‌ایم بهرحال کاری یا پلاتویی از آنان دیده شده است و یا از چندین نفر تست گرفته شده و از میان افرادی که تست دادند چند نفر واجد شرایط انتخاب می شوند و انتخاب بازیگر فیلم اول کار پر زحمتی است و ریسک بالایی دارد.

این تهیه کننده در ادامه اظهارداشت: انتخاب بازیگر فیلم اولی باید انجام شود و این اجتناب ناپذیر است انتخاب بازیگر تازه کار برای هر فیلم و سریالی به شیوه های گوناگونی است قطعا از آن شخص اثری دیده اند تا آن شخص را به پروژه معرفی کنند. تصور عموم این است که عوامل فیلم آشنایان و دوستان خود را وارد پروژه های نمایشی می کنند اما اینگونه نیست چرا که اگر بدین صورت بود که همگان باید آشنایان خود را بازیگر می کردند و این تصور اشتباهی است.

تهیه کننده سریال «فوق لیسانسه‌ها» در پایان خاطرنشان کرد: شخصی که برای بازی در اثری انتخاب می‌شود باید بازیگری در ذات آن شخص باشد اگر این توانایی را نداشته باشد چنین اتفاقی نمی افتد و این مهمترین نکته بازیگری است و دومین نکته این است که بهرحال کارگردانی ممکن است یک شخصی را بر اساس قیافه اش برای نقشی انتخاب کند و از اشخاصی که چهره آن ها مناسب نقش است تست بگیرد و درنهایت شخصی که به نقش می خورد را انتخاب کند که  بسیارهم دشوار است تا شخص رغا برای بازی در فیلم و یا سریال آماده کنند و تنها به فرض اینکه کسی کلاس های بازیگری رفته است این معنی را نمی دهد که او بازیگر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز