سریال «پایتخت» در سرزمین فرانکو باره‌سی!

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۶:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۴۹۳۲۱
سریال «پایتخت» در سرزمین فرانکو باره‌سی!
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

اینکه ورزش فوتبال بی‌تردید جذاب ترین رشته ورزشی دنیاست و در کشور ما نیز با فاصله از دیگر رشته های ورزشی در اولویت طرفداران ورزش است از یک سو و وجوه تبلیغاتی و حاشیه های این ورزش پرطرفدار و پرمخاطب در گروه های سنی مختلف باعث شده است که از این ویژگی خاص، بیزینس‌های مختلفی در حوزه تبلیغات و حتی حرفه‌های تولیدی مرتبط (پوشاک ورزشی، وسایل ورزشی، بازی‌های کامپیوتری و..) مد شده و یکی از بیزنس‌های پر رفت و آمد دنیای امروز باشد.

با گذشت زمان کماکان فوتبال را می‌توان یک پدیده قلمداد کرد، چراکه تاثیر روحی و روانی این ورزش بر زندگی مردم به قدری واضح و مبرهن است که کارشناسان و روانشناسان و البته جامعه شناسان اجتماعی از آن به عنوان نوعی درمانگری در جامعه یاد می کنند، با این وصف که موفقیت‌های ورزشی می‌تواند روی وضعیت روحی و روانی یک جامعه تاثیر بگذارد همانطور که در شکل برعکس این اتفاق می‌توانیم شکست‌های فوتبالی را چه در قالب ملی چه در باشگاه‌های پرطرفدار در حال روزانه مردم موثر بدانیم و البته این ماجرا تنها در کشور ما صدق نمی‌کند و بسیاری از کشورهای دنیا شاید بیش از ما تحت تاثیر این رشته ورزشی هستند.

نکته جالب استفاده هوشمند سریال «پایتخت» از این میل و علاقه مردم ایران به فوتبال است. با این وصف که سیروس مقدم و محسن تنابنده با توجه به علاقه فوتبالی خودشان از توجه و تمرکز مردم ایران به فوتبال اطلاع کافی دارند و خوب می‌دانند که این رشته ورزشی پرطرفدار می‌تواند پرقصه، پرماجرا و گرم بماند و روی مخاطبش در همه حال تاثیرگذار باشد.

در روزگاری که فیلمساز با محدودیت ژانر مواجه است و ممیزی‌های مفصلی روی انواع و اقسام شوخی ها با اقشار مختلف در دستور کار است و درحقیقت تعداد سرفصل‌های مختلف در قصه پردازی در ساختارسازی یک سریال به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و عملا شاهد سریال های شبیه به هم در طول این سالها بوده‌ایم، هوشمندی تیم سازنده است که می تواند او را متفاوت با دیگر همکارانش جلوه دهد و درتمام این ادوار اگر شاهد چندین سریال جذاب، دوست داشتنی و ماندگار در ذهن مخاطب بوده‌ایم دقیقا به این نکته برمی‌گردد که در کنار یک قصه تکراری و شاید بارها پرداخته شده، سریال ساز توانسته چاشنی ویژه‌ای را بر دستپختش سوار کند تا محصول از حداقل های تفاوت برخوردار باشد.

سیروس مقدم در روزهایی که ایران راهی جام جهانی بود شخصیت بهبود را با ماجرای امضای پیراهن تیم ملی فوتبال از سریال «پایتخت» وارد یک جریان فوتبالی کرد و حالا پسر بهبود (بهتاش) در نقش یک دروازه‌بان مازندرانی که قرار است از تیم نساجی مازندران به فوتبال اروپا لژیونر شود، مراقب است تا فصل جدید سریالش هم در رقابت با فصل های قبلی پایتخت و البته دیگر مجموعه‌های رقیب در نوروز 99 کم نیاورد. بدیهی است که فوتبال به علاوه شخصیت‌های از پیش جذاب این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار باعث شده است که گروه سازنده با آرامش بیشتری وارد فاز این رقابت شوند.

بخشی از سکانس‌های فوتبالی این مجموعه نمایشی در روز مسابقه دو تیم پرسپولیس و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی تصویربرداری شد و شنیده می‌شود قرار است خانواده «پایتخت» این بار راهی اروپا شده و شاید در سرزمین چکمه (ایتالیا) تصویربرداری آن ادامه پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز