در نسیم حیات بررسی شد؛

آب حیات در دسترس است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۱۹:۱۶
کد خبر: ۹۴۹۷۸۱
آب حیات در دسترس است
«آب پردازش شده»، آبی است که از حیث ساختار مولکولی، اکسیژن موجود، قدرت احیاکنندگی و قدرت حلالیت، اصلاح شده و به کیفیت مطلوب رسیده است. برای مثال با افزودن برخی مواد معدنی به آب، می توان به آب قلیایی رسید که خواص درمانی بسیاری برای انسان ها، حیوانات و گیاهان دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی نسیم حیات به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه 22 دی ماه با موضوع «آب های پردازش شده» از شبکه پنج سیما پخش شد.

افزایش کیفیت آب چه برای شرب و چه برای کشاورزی، می تواند بسیاری از بیماری ها را از مبدا مهار کند. اگر این کار انجام شود، نمود بارز همان «پیشگیری بهتر از درمان است» خواهد بود. امری که معمولا با یونیزه کردن، مغناطیسی کردن و یا افزودن مواد معدنی میسر است.

دکتر حامد کلانتری پژوهشگر ارشد مجموعه رسانه ای و مطالعات راهبردی حیات در حوزه بیوتکنولوژی و دکتر سیدرضا رضایی دریاکناری پزشک عمومی، متخصص و مدرس طب سنتی در ششمین قسمت از نسیم حیات میهمانان نسیم حیات بودند که به تشریح پردازش آب و کاربردهای آن پرداختند و در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

دکتر کلانتری صحبت های خود را با این نکته مهم آغاز نمود که ما به طور طبیعی در کشور آب پردازش شده داریم. نظیر آب هایی که از چشمه ها می جوشند یا برخی بارش ها. در متون دینی و سنتی ما نیز به این آب ها اشاره شده است. البته مردم ما از این مقوله چندان اطلاعی ندارند و برایشان صرف تصفیه بودن آب کفایت می کند. 

دکتر رضایی نیز در تأیید گفته های کلانتری، به کتاب قانون ابن سینا اشاره کرد که در آن، هم به آلودگی هوا و هم به مقوله کیفیت آب پرداخته شده است. وی تأکید که البته آب باران جز در مناطقی که هوای پاکیزه ای دارند، نباید مستقیماً مورد استفاده قرار گیرند. وی افزود آب باران در مسیر آمدن به زمین اثر مغناطیسی می پذیرد و عملا پردازش می شود و البته این اثر، مدت محدودی باقی می ماند.

کلانتری با اشاره به توجه ویژه کشورهای دیگر به مقوله آب های پردازش شده، اشاره کرد: این علم از 1930 به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. در کشور ما دانش مربوط به آن در حوزه سلامت، کشاورزی و دامداری وجود دارد اما به لحاظ تکنولوژیک عقب هستیم تا این دانش را اجرایی کنیم. عمده علت عدم پیشرفت ما در این حوزه بخاطر این است که مردم به دلیل عدم آشنایی با فواید آب پردازش شده، احساس نیاز چندانی به آن نمی کنند تا به مطالبه اجتماعی بدل شود.

دکتر محمد همت، عضو دپارتمان ارزیابی مجتمع فناوری های آبی حیات، دیگر مهمان برنامه نسیم حیات بود که به توضیح شاخص TDS و تشخیص ویژگی های عناصر موجود در آب پرداخت و انواع آب ها از جمله آب های سخت، نرم، لب‌شور، شور و ... را تشریح کرد.

همت با این معرفی، عنوان داشت که مردم ما علیرغم حساسیتی که روی تغذیه خود اعم از خوراکی ها و آشامیدنی ها دارند، در مورد آب به طور خاص چندان که باید حساس نیستند. در حالی که آب، 70 درصد بدنشان را تشکیل می دهد.

همت در حالی که جزوه ای مربوط به گزارش های سازمان سلامت جهانی درباره تأثیرات مختلف آب بر بدن را ارائه و بر مطالعه آن تأکید کرد، گفت: در این گزارش ها آمده است که چه آبی با چه مواد معدنی و کیفیتی برای کدام بیماری ها مفید است و از کدام امراض جلوگیری خواهد کرد.

نسیم حیات به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی هر هفته یکشنبه ها ساعت 21:30 در شبکه پنج سیما به بررسی چالش های کشور در حوزه محیط زیست می پردازد و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز