برنامه «ایران امروز» در شبکه پرس تی وی بررسی می کند؛

بررسی گام پنجم ایران در برجام و رابطه آن با ترور سردار سلیمانی

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۳۵:۱۹
کد خبر: ۹۴۹۸۰۰
مروری بر گام پنجم و نهایی ایران در کاهش تعهدات ذیل برجام و بررسی ارتباط آن با ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در برنامه این هفته «ایران امروز» در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با اشاره به اعلام جزییات پنجمین و آخرین گام در کاهش تعهدات برجام بر مبنای بند 36 این توافق نامه از سوی ایران در 15 دی ماه یعنی 2 روز پس از ترور و شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا، ارتباط ترور سردار سلیمانی با این اقدام را مورد واکاوی قرار می دهد.

در این برنامه با اشاره به کنار گذاشتن تمامی محدودیت های عملیاتی از سوی ایران در زمینه هایی همچون ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده و تحقیق و توسعه در گام پنجم، تاثیر ترور سردار سلیمانی در کاهش احتمال مذاکره و تعامل بین ایران و آمریکا و واکنش دولت های اروپایی به ترور سپهبد قاسم سلیمانی و عدم مقابله آنها با زیاده خواهی، رفتار غیرقانونی و غیرعرفی و جنگ طلبی آمریکا مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

نگاهی به شروط ایران برای بازگشت به برجام از جمله رفع تحریم ها و منتفع شدن از منافع برجام، تهدید طرف های دیگر برجام به استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران و بازگرداندن تحریم های ایران و چشم انداز آینده برجام نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

این برنامه همچنین ضمن گفت و گو درخصوص کنار گذاشتن تمامی تعهدات عملیاتی برجام از سوی ایران به عنوان بخشی از پاسخ غیرنظامی به ترور سردار سلیمانی به نقد و بررسی چهار گام قبلی و دلایل شروع ایران به برداشتن این گام ها خواهد پرداخت.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 25 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز