تبلیغات و تیتراژ زمان بر در نمایش خانگی

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۰۱۶
تبلیغات و تیتراژ زمان بر در نمایش خانگی
امیر برادران نویسنده سریال های «هیولا»، «مسافران»، «ساختمان پزشکان» و... در خصوص طولانی تر شدن و یا کوتاه تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی به نکات جالبی اشاره کرد که از نظر می گذرانید.

امیر برادران، فیلمنامه نویس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که آیا طولانی تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی توسط نویسنده و روی کاغذ اتفاق می افتد و یا تیم تهیه و تولید سریال شبکه نمایش خانگی را کش دار تر می کنند گفت: برای من تا به حال چنین چیزی رخ نداده که فیلمنامه سریالی را به نگارش در بیاورم و از آن قسمتی کم و یا زیاد کنند به طور مثال سریال «هیولا» که تجربه من در شبکه نمایش خانگی است چند قسمتی به آن افزوده شد اما اینگونه نبوده که به سریال به اصطلاح آبی بسته شود اینطور بود که ما از قبل به طور کامل سریال را نگارش کردیم و چون اساسا شخصی هستم که داستان را پُر تر می نویسم حجم سریال بالاتر رفته بود و تهیه کننده ماهم که لطف کردند بر اساس تعداد قسمت هایی که توزیع شد دستمزد ما را محاسبه کردند و اساسا این اتفاق طولانی ترشدن یا کوتاه تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی رخ می‌دهد.

او افزود: به‌طور مثال در تلویزیون این زیاد شدن قسمت‌های یک سریال بسیار اتفاق افتاده به‌خصوص در زمان ایام نوروز که برخی اوقات سریال 13 قسمت قرار بوده باشد اما به 15 یا 16 قسمت هم می‌رسد و سریال از 28 اسفند ممکن است پخش آن شروع شود و تا 14 یا 15 فروردین ماه هم ادامه پیدا کند.

این نویسنده در ارتباط با علت های کوتاه تر و یا زیاد تر شدن تعداد قسمت های سریال های شبکه نمایش خانگی افزود: گاهی اوقات کم شدن قسمت های سریال به این علت است که، متنی را نویسنده نگارش کرده است و حجم زیادی دارد به همین علت از زمان پخش بالاتر می‌زند چرا که در زمان هر قسمت سریال مبحث تیتراژ و تبلیغات هم دخیل است و این باعث می شود که از زمان قسمت سریال کم شود تا بتواند به آن زمانبندی 40 یا 50 دقیقه ای برسد. نویسنده ای یک قسمت 50 دقیقه ای را می نویسند اما باید در 41 دقیقه آن قسمت را تمام کند و همه چیز را در این 41دقیه بگنجاند چرا که 9 دقیقه الباقی به تبلیغات و تیتراژ تعلق دارد.

نظر شما