نویسنده سریال «ممنوعه»:

در زیاد و یا کم شدن قسمت های سریال نمایش خانگی تهیه کننده و کارگردان دخیل هستند

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۰۵۴
در زیاد و یا کم شدن قسمت های سریال نمایش خانگی تهیه کننده و کارگردان دخیل هستند
مهرداد کوروش نیا نویسنده سریال «ممنوعه» در خصوص طولانی تر شدن و یا کوتاه تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی به نکات جالبی اشاره کرد که از نظر می گذرانید.

مهرداد کوروش نیا فیلمنامه نویس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا در پاسخ به این سوال که آیا طولانی تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی توسط نویسنده و روی کاغذ اتفاق می افتد و یا تیم تهیه و تولید سریال شبکه نمایش خانگی را کش دار تر می کنند گفت: غالبا به نویسنده ارتباط پیدا نمی کند چون اصولا نویسنده براساس یک الگو دراماتیکی که خودش مدنظر دارد چرا که اساسا یک ساختار روایی دارد برای اینکه ساختار روایتی نسبت های هندسی یا ریاضی وار دارند. طبق الگو روایتی باید آغاز یک جایی باشد و طبق آن الزامات دراماتیکی که آن الگون نیاز دارد باید طبق آن رفتار شود و از یک نقطه عطفی آغاز کنید و در نهایت هم به نقطه عطف ثانویه برسید و داستان را تمام کنید.

او در ارتباط با علت کوتاه تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی افزود: بر فرض کاراکتر مهم یک سریال ممکن است برود و شما نمی توانید به خرده داستان هایی که در سریال به این کاراکتر اختصاص دارد بپردازید و مجبور هستید آن بخش ها را حذف کنید اینجاست که اجبار است و ممکن سریالی که 26 قسمت نگارش شده به 20قسمت کاهش پیدا می کند و الزامی که ممکن به لحاظ تولیدی به وجود آید و مسائل مختلفی از این دست همانند یک لوکیشن مهمی که شما دیگر این لوکیشن را ندارید الزامات مسائل تولید این کوتاه تر شدن سریال را به وجود می آورد.

این نویسنده دلایل بلندترشدن قسمت های سریال های شبکه نمایش خانگی را اینگونه بیان داشت: اصولا تصمیم گیرنده نهایی تهیه کننده به همراه کارگردان هستند این دو نفر به توافق می رسند که ریتم اثر خود را تند و یا کند تر کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز