کیارستمی درباره تحریم جشنواره فیلم فجر نوشت

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۹:۵۵:۱۶
کد خبر: ۹۵۱۲۳۱
کیارستمی درباره تحریم جشنواره فیلم فجر نوشت
بهمن کیارستمی درباره تحریم جشنواره فجر یادداشتی نوشت که در آن اشاره کرده است برای اینکه خودی‌ها خوشحال نشوند بمانیم!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بهمن کیارستمی در یادداشتی راجع به تحریم کردن جشنواره فجر نوشت: سال ٨٨، مستندسازها در اعتراض به اتفاقات اون سال، جشنواره سینما حقیقت رو تحریم کردند. سال بعد زندگی از سر گرفته شد و انجمن مستندسازان در تدارک جشن سالانه‌اش قالی قرمز پهن کرد و قرار شد بنده هم برم روی سن و یک احسنت ِ سه بعدی از دست عزیزی بگیرم، اما بعد به دلایل شخصی عذر خواستم و انصراف دادم. بانگ برآمد که احسنت، خوب کردی به خاطر اتفاقات پارسال جشن رو تحریم کردی. گفتم نه دلیل‌ انصرافم وقایع ٨٨ نبود و در یادداشتی سعی کردم بگم چرا انصراف دادم و آخرش نوشتم: فکر نکنم در این اوضاع، باید جشنواره سینما حقیقت یا جشن خانه سینما یا هر جشن و جشنواره‌ی دیگه‌‌ای رو تحریم کرد تا صحنه از ما غیرخودی‌ها خالی بشه و خودی‌ها بزنند و برقصند.

من هم جز اون‌هام که میگن الان موقع فعالیت صنفی و تشکیلاتیه و چه جبهه‌ای بهتر از جشن و جشنواره. باز بانگ برآمد که ای خائن ترسو، با چَک اول وا دادی و تحریمت رو پس گرفتی؟

این بحث همون‌جا میون زمین و آسمون موند تا شد سال ۹٨ و آبان دردناکش و دوباره حرف از تحریم جشنواره‌‌ی حقیقت در آذرماه بود و باز در گروه انجمن صنفی مستندسازان بحث‌ها داغ و پرشور شد. بعضی تحریم کردند و فیلم بیرون کشیدند و بعضی موندند و فیلم نمایش دادند و حرف زدند، از جمله محسن استادعلی و مرتضی پایه شناس. من کلمه به کلمه‌ی حرف‌های محسن و مرتضی رو یادمه ولی یادم نیست در جشنواره حقیقت امسال چه فیلمی در اعتراض به اتفاقات آبان ماه نمایش داده نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز