به بهانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

امیر سیدزاده: تغییر نام «ریست» به «تعارض» به دلیل قانون ارشاد/ «تعارض» سیاه‌وسفید در جشنواره

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۵۲۲۲۴
امیر سیدزاده: تغییر نام «ریست» به «تعارض» به دلیل قانون ارشاد/ «تعارض» سیاه‌وسفید در جشنواره
سیدامیر سیدزاده با اشاره به موضوع خاص فیلم «تعارض» از دلایل پخش سیاه و سفید این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت.

سید امیر سید‌زاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تعارض» که امسال در بخش نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: نام فیلم «تعارض» پیش از این «ریست» بود اما به دلیل قوانین جدید وزارت ارشاد که اسامی خارجی را نمی‌پذیرد عنوانش را به «تعارض» تغییر دادیم.

سیدزاده تصریح کرد: به دلیل نوع نوستالژی که در مفهوم این فیلم به چشم می‌خورد تصمیم بر این شد که این فیلم به صورت سیاه و سفید روی پرده برود. البته «تعارض» رنگی فیلمبرداری شده و ما قصد داریم در جشنواره بازخوردها را ببینیم و برای اکران تصمیم نهایی را بگیریم. مضمونی در «تعارض» وجود دارد که همه ما در زندگی‌مان آن را حس کرده‌ایم. در مواقعی ممکن است حس کنیم هر جا می‌رویم دوربین‌ها ما را زیر نظر دارند، این حس ترس که همه رفتار ما زیر ذره‌بین است احساس امنیت ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او افزود: این در حالی است که رفتارهای درونی و برونی ما با هم در تعارض است و واکاوی این دو می‌تواند بسیار جذاب باشد. طبیعتاً هنوز افراد زیادی این فیلم را ندیده‌اند اما اکثر کسانی که به دیدن «تعارض» نشسته‌اند به متفاوت بودن این اثر در سینمای ایران از لحاظ مضمونی و روایی اشاره کرده‌اند. انتخاب تم سیاه‌وسفید برای «تعارض» با مشاوره کارشناسان صورت گرفت و البته این انتخاب با ریسک بزرگی همراه است که امیدوارم مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: طی سال‌هایی که در حوزه سینما فعالیت داشتم آثار بسیاری از کارگردان‌های فیلم اولی را تهیه کردم و به نظرم همیشه نسل‌های جوان هستند که می‌توانند خلاقیت و استعدادی نو به حساب بیایند و من نیز سعی کردم در حد توانم به شکوفایی این خلاقیت و استعدادها کمک کنم. قطعاً سوژه‌های روز و به خصوص آثاری چون «تعارض» که سوژه‌ای جهان‌شمول دارند می‌توانند در جشنواره‌های خارجی نیز بدرخشند و مورد توجه مخاطبان سراسر دنیا قرار بگیرند. سعی ما بر این است که پس از جشنواره فجر این فیلم در جشنواره‌های دیگر نیز حضور داشته باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» در پایان گفت: علاوه بر مخاطبان خاص که در جشنواره حضور دارند فکر می‌کنم بازخوردهای خوبی را از مخاطبان عام شاهد باشیم و فکر می‌کنم کسانی که در جشنواره این فیلم را می‌بینند با تبلیغ دهان به دهان دیدن «تعارض» را به دیگران توصیه کنند. به نظر من این فیلم علاوه بر جشنواره‌ها، در گیشه‌ها نیز می‌تواند موفق باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز