به بهانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

مسعود دلخواه: بازی در دو فیلم «روز بلوا» و «دشمنان» را از بین ۱۲ پیشنهاد انتخاب کردم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۵۲۶۴۲
مسعود دلخواه: بازی در دو فیلم «روز بلوا» و «دشمنان» را از بین ۱۲ پیشنهاد انتخاب کردم
مسعود دلخواه که امسال با دو فیلم «روز بلوا» و «دشمنان» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد از نقش‌هایش در این دو فیلم گفت و تأکید کرد که بازی در این دو اثر را از بین 12 پیشنهاد سینمایی انتخاب کرده است.

مسعود دلخواه، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امسال با دو فیلم «روز بلوا» و «دشمنان» در جشنواره فیلم فجر به عنوان بازیگر حضور دارم. من همیشه سعی کردم در انتخاب فیلم‌هایی که قرار است در آن‌ها ایفای نقش کنم گزیده‌کار باشم و این دو فیلم را از بین 12 پیشنهاد انتخاب کردم.

دلخواه خاطرنشان کرد: در فیلم «روز بلوا» نقش یک سرهنگ بازجو را ایفا می‌کنم که به بررسی یک پرونده اختلاس می‌پردازد و با افرادی که به این موضوع مربوط می‌شوند ارتباط دارد. بیشتر از این نمی‌توانم درباره نقش بگویم، باید «روز بلوا» در جشنواره و برای عموم اکران شود و مردم نظر بدهند.

او افزود: در فیلم «دشمنان» نقش اصلی را رویا افشار ایفا می‌کند که من در این فیلم نقش همسر او را دارم. موضوع اصلی این فیلم مربوط به دغدغه‌ها و زندگی یک زن می‌شود که از همسرش جدا زندگی می‌کند. فیلم «دشمنان» نیز موضوع و فضایی خاص دارد.

این بازیگر در ادامه گفت: بهروز شعیبی کارگردان جوان و با تجربه خوبی است که همکاری با او برای من جذاب بود. برای هر بازیگر سه عامل فیلمنامه، کارگردان و نقش می‌تواند در تصمیم همکاری تأثیرگذار باشد. برای من در انتخاب «روز بلوا» هر سه گزینه فراهم بود. بهروز شعیبی از کارگردان‌های خوش‌فکر، حرفه‌ای و جوان است که در طول همکاری با او واقعاً این تصور در ذهن من بیشتر شکل گرفت. او در طول کار واقعاً حرفه‌ای عمل می‌کرد و همکاری با او برای من جذاب بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «دلدادگان» درباره حضور در فیلم سینمایی «دشمنان» گفت: علی درخشنده چند فیلم‌ کوتاه و نیمه‌بلند ساخته که امسال با اولین فیلم سینمایی‌اش در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به نگاه این کارگردان بسیار علاقه دارم و فیلم «دشمنان» یک اثر کم‌دیالوگ است که به نظر من به سینما نزدیک‌تر است. من در این فیلم نقش مکمل هستم و از آنجا که نگاه درخشنده غیرتجاری و هنری است برای من بسیار جذاب بود. درخشنده چند سال برای نگارش فیلمنامه‌اش وقت گذاشته و فکر می‌کنم اثر قابل توجهی در جشنواره فیلم فجر باشد.

دلخواه در پایان اظهار داشت: فیلم «روز بلوا» موضوعی مهم را مطرح می‌کند که به نوعی موضوع روز جامعه ما است. قطعاً این فیلم ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار خواهد کرد و موضوع اختلاس که امروز یک موضوع مورد بحث است در این فیلم دنبال می‌شود که به همین دلیل فکر می‌کنم بتواند برای مخاطبان امروز ما جذاب باشد. دو فیلمی که امسال در جشنواره دارم با هم تفاوت‌های بسیاری دارند، «روز بلوا» فیلمی است که نگرش اجتماعی دارد و «دشمنان» فیلمی است با نگرش فردی.

نظر شما