به بهانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم؛

رکورددار سی‌وهشتمین جشنواره فجر: «پوست» در جشنواره سر و صدا به پا می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۵۲۷۵۳
رکورددار سی‌وهشتمین جشنواره فجر: «پوست» در جشنواره سر و صدا به پا می‌کند
آرش آقابیک امسال با 9 فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به عنوان طراح جلوه‌های ویژه میدانی حضور دارد فیلم سینمایی «پوست» را فیلمی خاص و متفاوت در جشنواره امسال دانست که در این دوره از جشنواره سر و صدا به پا خواهد کرد.

آرش آقابیک، طراح جلوه‌های ویژه سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امسال با فیلم‌های «شنای پروانه»، «ابر بارانش گرفته»، «پوست»، «تومان»، «دو زیست»، «روز بلوا»، «قصیده گاو سفید» و «مغز استخوان» به عنوان طراح جلوه‌های ویژه میدانی در جشنواره فیلم فجر حضور دارم. در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر همانند چند سال اخیر پرکارترین فرد در این حوزه هستم.

آقابیک خاطرنشان کرد: چالش‌برانگیزترین فیلم در بین این آثار، فیلم سینمایی «پوست» بود که حدود 70 دقیقه در آن فضاسازی‌های مختلفی داشتیم. فضاسازی این فیلم تا حد زیادی مبتنی بر جلوه‌های ویژه میدانی بود و فضاهای مه‌آلود، بارانی، برفی، آتش‌سوزی و... بسیاری در این فیلم به چشم می‌خورد. فیلم «پوست» یک اثر خاص و متفاوت است که از لحاظ میدانی جلوه‌های ویژه بسیاری دارد.

او افزود: دو فیلم «ابر بارانش گرفته» و «تومان» نیز دو فیلمی بودند که حجم کارشان بسیار بالا بود و سکانس‌های بارانی بسیاری در این دو فیلم وجود دارد. در دیگر فیلم‌ها مثل «شنای پروانه» و «قصیده گاو سفید» حجم کارها کمتر بود و در فیلم «شنای پروانه» چند سکانس شکستن شیشه داشتیم که این صحنه‌ها را نیاز به جلوه‌های ویژه میدانی داشت.

طراح جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» در ادامه اظهار داشت: فیلم «پوست» یک اثر متفاوت در ژانر وحشت است که می‌تواند نمونه ویژه‌ای در سینمای ما باشد. فکر می‌کنم این فیلم بتواند در جشنواره فیلم فجر سر و صدا به پا کند. فضاسازی در این فیلم بسیار مهم است و بیشتر صحنه‌های آن همانطور که اشاره کردم به جلوه‌های ویژه نیاز داشت و در تاریکی می‌گذشت. این فیلم یک قصه بومی دارد که فکر می‌کنم برادران ارک قصه و اتفاقات آن را در زندگی خودشان نیز حس کرده‌اند.

این طراح جلوه‌های ویژه میدان اظهار داشت: هر روز که به جلو می‌رویم قصه‌هایی که در سینما شاهد هستیم به روز و بی‌باک‌تر هستند. فیلمنامه‌نویس‌ها بدون ترس فیلمنامه‌ می‌نویسند و کارگردان‌های فیلم‌ اولی که با بسیاری از آنها کار کرده‌ام نیز با جسارت و دقت بیشتری پا به این عرصه گذاشته‌اند. یک نمونه بسیار خوب سال گذشته فیلم «مسخره‌باز» بود که جلوه‌های بصری و میدانی بسیار خوبی در آن به چشم می‌خورد. فیلمسازان قدیمی شاید کم‌تر علاقه‌مند به این ریسک‌ها باشند. کارگردان‌های جوان سینمای ما فیلم‌های روز را دنبال می‌کنند و با نیازهای مخاطب آشنا هستند و به این نیازها پاسخ می‌دهند. با وجود این مسائل متأسفانه برخی مواقع هزینه‌ها دردسرساز است ولی خوشبختانه توجه به جلوه‌های ویژه میدانی هر روز بیشتر می‌شود و با وجود اینکه امکانات کمی در اختیار داریم محصول کار قابل مقایسه با کشورهای مهم و صاحب سینماست. برای بهتر شدن کیفیت آثار سینمایی ما در این زمینه نیاز به تعامل صنوف مختلف داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز