بازخوانی حماسه ۶ بهمن شهر آمل در مستند «هبوط»

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۵۷۷۹
بازخوانی حماسه ۶ بهمن شهر آمل در مستند «هبوط»
مستند «هبوط» با موضوع بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران بر علیه نظام جمهوری اسلامی در حماسه آمل سال 1360 دوشنبه 7 بهمن ماه ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند به تحقیق و نویسندگی محمد گرشاسبی و تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی در گروه معارف اسلامی شبکه پنج سیما تهیه شده است.

ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان مستند «هبوط» در توضیح بیشتر گفت: این مستند در 70 دقیقه در شروع، به تبیین فضای پس از انقلاب در جامعه می پردازد و در ادامه به  نقش گروهک های ضد انقلاب و علل رو در روی قرار گرفتن آنان و ایجاد اغتشاش و ترور در جامعه خواهد پرداخت.

گودرزی ادامه داد: در این مستند با استفاده از اسناد و فیلم های بکر، گفتگویی با فرماندهان، مسئولان و مردمی که در مقاومت شهر، نقش مستقیم داشتند، انجام شده است.

وی اضافه کرد: بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران در حماسه آمل سال 1360 و همچنین واکاوی علل تصمیم گروهک ها در شمال ایران و انتخاب شهرهای استان مازندران و دیدگاه های حضرت امام در مورد این حماسه بزرگ در مستند «هبوط» به تصویر کشیده شده است. 

واقعه ششم بهمن سال 1360 در شهر آمل دارای اهمیت سیاسی و اجتماعی فوق العاده است، در این واقعه اقشار مختلف از مردم گرفته تا مسئولان و نظامیان با بصیرتی انقلابی در برابر مخالفان ایستادند و نقش مهمی در وقوع این حماسه بزرگ داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز