در مستند «هبوط»؛

بازخوانی حماسه ۶ بهمن شهر آمل

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۳:۴۸:۱۰
کد خبر: ۹۵۵۸۴۳
بازخوانی حماسه ۶ بهمن شهر آمل
مستند «هبوط» با موضوع بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران بر علیه نظام جمهوری اسلامی در حماسه آمل سال 1360 دوشنبه 7 بهمن ماه ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به تحقیق و نویسندگی محمد گرشاسبی و تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی در گروه معارف اسلامی شبکه پنج سیما تهیه شده است .

ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان مستند " هبوط" در توضیح بیشتر گفت: این مستند در 70 دقیقه در شروع، به تبیین فضای پس از انقلاب در جامعه می پردازد و در ادامه به  نقش گروهکهای ضد انقلاب و علل رو در روی قرار گرفتن آنان و ایجاد اغتشاش و ترور در جامعه خواهد پرداخت. 

گودرزی ادامه داد: در این مستند با استفاده از اسناد  و فیلم های بکر،  گفتگویی با فرماندهان، مسئولان  و مردمی که در مقاومت شهر، نقش مستقیم داشتند، انجام شده است. 

وی اضافه کرد: بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران در حماسه آمل سال 1360 و همچنین واکاوی علل تصمیم گروهکها در شمال ایران و انتخاب شهرهای استان مازندران و دیدگاههای  حضرت امام در مورد این حماسه بزرگ در مستند هبوط به تصویر کشیده شده است.  

واقعه ششم بهمن سال 1360 در شهر آمل دارای اهمیت سیاسی و اجتماعی فوق العاده است ،در این واقعه اقشار مختلف از مسئولان و نظامیان و مهمتر از همه مردم کوچه و بازار  با بصیرتی انقلابی در برابر مخالفان ایستادند و نقش مهمی در وقوع این حماسه بزرگ داشتند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز