برنامه‌ریزی معاونت استا‌ن‌ها برای دهه فجر و انتخابات مجلس؛

برنامه‌ریزی برای پوشش انتخابات از هزار نقطه کشور

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۳۹:۳۵
کد خبر: ۹۵۵۸۸۸
برنامه‌ریزی برای پوشش انتخابات از هزار نقطه کشور
معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها از دی ماه سال 97 تشکیل شده و تاکنون 375 جلسه برگزار شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر علی دارابی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در این معاونت برگزار شد با بیان اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران برگزار می‌شود اظهار کرد: این در واقع سی و هفتمین انتخابات از اول انقلاب اسلامی، اولین انتخابات بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین انتخابات بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت جمهوری اسلامی از مسببین آن و درهم کوبیدن هیمنه آمریکا و لزوم نیاز بیشتر به تشکیل مجلس «کارآمد، انقلابی و مردمی» از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به لزوم حضور حداکثری در انتخابات عنوان کرد: هر رأیی که به صندوق ها ریخته می شود، نشان‌‌دهنده مشارکت گسترده مردم در اداره امور و مانور قدرت برای دشمنان است.

وی ادامه داد: شبکه‌های استانی به وسعت سراسر ایران با 81 شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی، محلی، برون مرزی و سراسری (شبکه شما و رادیو زیارت)، نقش موثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش رو خواهند داشت.

دارابی با اشاره به آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال 1398 خاطرنشان کرد: این نظرسنجی بیان‌کننده میزان رضایت 70 درصدی خیلی زیاد و زیاد بینندگان و 6/77 درصدی خیلی زیاد و زیاد شنوندگان شبکه‌های استانی و محلی تلویزیونی و رادیویی، است و این شبکه‌ها انتخاب دوم مردم ایران هستند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: با توجه به تعداد 290 کرسی‌های نمایندگی مجلس، دویست و شصت نفر آن‌ها برابر با 89.7 درصد نمایندگان انتخابی استان‌های مختلف کشور به جز تهران خواهند بود، که برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه به سیاست‌ها و راهبردهای انتخاباتی صدا و سیما پرداخت و گفت: از جمله این سیاست‌ها می‌توان به تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک بایسته به دستگاه های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملیِ اقوام، مذاهب، قشرها و گروه‌های مختلف مردم  و تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اشاره کرد.

دارابی با بیان اینکه تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 4 استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: از دیگر سیاست‌های انتخاباتی رسانه ملی، نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی و تبیین و تحلیل آرمانهای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مثابه یک مکتب و تبیین دستاوردهای مجاهدت‌های مخلصانه و شجاعانه او و سایر شهیدان (به مناسبت تقارن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و یوم‌الله 22 بهمن) هستند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما به برنامه‌های انتخاباتی در شبکه های استانی صدا وسیما اشاره و تصریح کرد: در این زمینه ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما از زمستان 97 تشکیل شده و تاکنون شاهد برگزاری 375 جلسه در معاونت و مراکز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۲۹۲ ساعت برنامه های رادیویی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و 75 ساعت برنامه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در فرصت باقیمانده ۱۶۹۲ ساعت برنامه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و 180 ساعت برنامه انتخاباتی خبرگان رهبری خواهیم داشت.

دارابی با بیان اینکه پخش ۶۳۱ ساعت برنامه برای مجلس شورای اسلامی و ۲۰ ساعت خبرگان رهبری از سیمای استانها و در فرصت باقیمانده پیش بینی می‌شود گفت: ۱۴۴۶ ساعت برای مجلس شورای اسلامی و ۱۲۳ ساعت برای خبرگان رهبری در سیما برنامه تولید و پخش می‌شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به تولیدات نمایشی مراکز در آستانه دهه فجر و انتخابات اسفندماه بیان کرد: در صدا و سیمای مرکز البرز و با مشارکت مرکز سیمای استان‌ها، تهیه و تولید مجموعه نمایشی (طنز ترکیبی) راه میانبر در 30 قسمت 40 دقیقه ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات در دستور کار بوده همچنین صدا و سیمای خراسان رضوی هم پخش مجموعه 16 قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» را در برنامه دارد.

وی افزود: پوشش انتخابات از هزار نقطه کشور اعم از شهر و روستا به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های استانی و سراسری، تهیه 250 موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات، استفاده از رادیو نما به عنوان رسانه‌ای موثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت های شنوندگان در قالب عکس و انتخابات، تولید و پخش برنامه های مرتبط با انتخابات در "شبکه شما" از جمله برنامه «انتخاب شما» و گفتگو با چهره‌های سیاسی استان‌های مختلف، تولید 6 نماهنگ و 30 سرود برای پخش در ایام انتخابات و برنامه‌ریزی برای برگزاری پویش‌های مردمی در راستای حضور گسترده از دیگر برنامه‌های مراکز در این زمینه به شمار می‌روند.

دارابی با اشاره به تولید و توزیع  2475 قطعه پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و3960 دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئو کلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی، 7425 قطعه و 11880 دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی، با استفاده از راه اندازی پویش‌ها ابراز کرد: همچنین می‌توان به تهیه و تولید 3415 ساعت برنامه به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صدا و سیما به طوری که سهم سیما از این میزان 1903 و سهم رادیوهای استانی 1512 ساعت است اشاره کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: تولید سریال‌ جلال در 15 قسمت 40 دقیقه ای توسط مرکز آذربایجان شرقی با موضوع انقلاب اسلامی و پخش از شبکه‌ یک و شبکه شما و پخش «مینی سریال محرمانه در باران» تولید مرکز اصفهان از شبکه شما هم جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده طی بهمن‌ماه هستند.

وی گفت: با توجه به همزمانی 22 بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این ایام برای پخش از شبکه‌های استانی در نظر گرفته شده است.

دارابی به برخی از این برنامه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: پیش بینی ویژه برنامه کاروان فجر، برای اجرای برنامه در شهرستان‌ها و کارنامه خوانی انقلاب، تولید 20 سرود با موضوع دهه مبارک فجر توسط هنرمندان در استان‌ها،  دعوت از مبارزان دوران انقلاب و خانواده های مبارزان در برنامه‌های دهه فجر، راه‌اندازی پویش‌های سراسری «من انقلابی ام» برای بهره گیری از تولیدات مردمی و «ترانه‌خوان انقلابم» با هدف بازخوانی سرودها و ترانه‌های انقلاب، طراحی مسابقه « دوربین من! رسانه من! » با هدف دریافت عکس های مردمی و خاطرات صوتی انقلاب برای انتشار در فضای مجازی و رادیو نما و تولید برنامه «چهل - 57» شامل 5 میزگرد 50 دقیقه ای، به صورت گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی کشور و با موضوعات گام دوم انقلاب و محور مقاومت و معرفی کارنامه انقلاب و خدمات و سیاست‌های نظام، از جمله این برنامه‌ها هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز