استکبار ستیزی حاج قاسم، نشانه اقتدای او به سیره فاطمی بود

ماجرایی شنیدنی از حاج قاسم

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۶:۲۹:۴۰
کد خبر: ۹۵۶۴۶۴
ماجرایی شنیدنی از حاج قاسم
حجت الاسلام امیر ارزانی، گفت: عشق و ارادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) و اقتدا به فرهنگ غنی فاطمی، ایشان را به شخصیتی جهانی و استکبارستیز مبدل کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام امیر ارزانی مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به خبرنگار ستاد ارتباطات  فهما گفت: بروز و ظهور شخصیت کاریزماتیک و بی‌بدیلی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که در تمامی عرصه ها تأثیرگذار بود از سرچشمه اصیل و زلال معنویت، ایمان و اخلاص نشأت می‌گیرد.

وی، با اشاره به عشق و ارادت ویژه ای که این سردار رشید اسلام به بزرگ بانوی اسلام حضرت صدیقه کبری(س) داشتند، اظهار کرد: بیت‌الزهرا(س) منزل موقوفه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان است که این شهید بزرگوار برای برگزاری مراسم و عزاداری فاطمیه در آن تاکید فراوان داشتند.

مدیرکل هماهنگی امور ستادی و ریاست کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اهتمام ویژه سردار سلیمانی بر مراسم عزاداری ایام فاطمیه و حضورشان در مراسم بیت الزهرا(س)، ابراز کرد: ایشان نمونه انسان تربیت شده در مکتب فاطمی بودند. شجاعت، تواضع، بصیرت و ولایت مداری از بارزترین خصایص شخصیتی حاج قاسم بود که نشان از تربیت فاطمی و کوثری ایشان دارد.

حجت الاسلام امیر ارزانی، بیان کرد: عشق و ارادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) و اقتدا به همین فرهنگ غنی فاطمی بود که این شهید والامقام را به شخصیتی جهانی و استکبارستیز مبدل کرد.

وی به آخرین توصیه های سردار سلیمانی در خصوص عزاداری ایام فاطمیه اشاره و اذعان کرد: همان گونه که سردار گفتند:« فاطمیه سال دیگر نیستم». ایام فاطمیه امسال متفاوت از سال های گذشته است اما به برکت خون پاک سردار دل‌ها، رنگ و بوی عجیب فاطمی و عاشورایی دارد.

مدیرکل هماهنگی امور ستادی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه با بیان اینکه مسجد خاستگاه اصلی این تربیت اصیل اسلامی و روحانی است، تصریح کرد: این سردار رشید اسلام از برجسته‌ترین تربیت یافتگان مکتب مسجد بود. ایشان مسجد را خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت و قرارگاه اصلی صیانت از ارزش ها می دانست.

وی این شهید والامقام را یاور ولایت و مصداق بارز مومن انقلابی خواند و بیان کرد: شهید سلیمانی بسیار اثرگذار تر و قدرتمندتر از حاج قاسم سلیمانی در سطح بین المللی به عنوان یک الگوی طراز اسلامی و مسجدی در قلب‌های مسلمانان و آزادیخواهان جهان نفوذ کرده است.

حجت الاسلام امیر ارزانی، با تأکید بر تبیین ابعاد شخصیتی سردار دلها و ترویج اهداف و آرمان‌های این شهید والامقام، ابراز کرد: نسل جوان ما باید در بستر امن و معنوی مساجد با چنین تربیت اصیل اسلامی پرورش یابند تا مانند شخصیت اسطوره‌ای، بی‌بدیل و درخشان شهید حاج قاسم سلیمانی ذخیره‌ای برای نظام مقدس اسلامی و جهان اسلام باشند.

وی حاج قاسم سلیمانی را یادگاری ارزشمند از نسلی برشمرد که از بطن مساجد برخاسته، با جریان انقلاب پیش رفته، جنگ تحمیلی را مدیریت کرده و جریان مقاومت را در کشورهای اسلامی شکل داده و استکبار را به ستوه آوردند به گونه‌ای که در هر عرصه‌ای با حضور مقتدرانه و با بصیرت خود نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کرده و خواب آنان را آشفته کردند.

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، این شهید والامقام را جهادگری غیور و بصیر خواند و گفت: استکبارستیزی و حضور فعال و شبانه‌روزی در جبهه های مقاومت برای حفظ و حراست از کیان اسلامی از بارزترین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود که امروز در اذهان ملت ایران به عنوان اسوه مقاومت، رزمنده ای پویا، مدافع‌حرم، حافظ امنیت، معلم اخلاق و پدری مهربان و دلسوز برای ملت های مسلمان جهان نقش بسته است.

وی با اشاره به برنامه های گسترده ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، گفت: ویژه برنامه‌های یادبود این  شهید والامقام با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور از شب شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در روز جمعه ۱۳ دی آغاز شده و تا اربعین این شهدای والامقام ادامه دارد.

حجت الاسلام امیر ارزانی، با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور و قرائت سراسری سوره مبارکه فجر بعد از نماز مغرب و عشاء و هدیه آن به روح مطهر شهید به مدت ۴۰ شب در بیش از ۱۰ هزار مسجد دارای کانون فرهنگی هنری، اظهار کرد: همزمان با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۴ هزار باب از مساجد دارای کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور سیاهپوش شدند.

وی با اشاره به پخش آیات قرآن کریم از مأذنه های مساجد در روز عروج این شهید والامقام، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برپایی بیش از ۲ هزار حجله عزا مقابل مساجد و کوچه هاو استقرار ۵ هزار ایستگاه صلواتی، ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و این سردار رشید اسلام کانون های فرهنگی هنری مساجد را گرامی داشتند.

حجت الاسلام امیر ارزانی، از برگزاری بیش از ۸ هزار مراسم یادبود وعزاداری این شهید والامقام با برپایی محافل قرآنی، نوحه خوانی و سینه زنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار نشست بصیرتی و جلسات سخنرانی با محوریت ائمه محترم جمعه و جماعات در خصوص سرداران مقاومت به ویژه شهدای حادثه تروریستی بغداد در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

وی با اشاره به پویش سردار آسمانی که توسط بچه های مسجد در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هشتک #سردار_آسمانی و انتقام سخت به راه افتاده است، ابراز کرد: مشارکت بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مدیران و اعضای محترم کانون های فرهنگی هنری مساجد در این پویش در  سایت بچه های مسجد بسیار چشمگیر و قابل توجه است .

حجت‌الاسلام امیر ارزانی، در ادامه با اشاره به تکریم خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در بین الصلاتین و سرکشی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از خانواده های معظم شهدا،  ابراز کرد: ستادهای مردمی در مساجد به منظور بزرگداشت یاد و نام سردار آسمانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به صورت خودجوش و محوری در کانونهای مساجد تشکیل شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به حضور مدیران ستاد هماهنگی استان‌ها در منازل شهدا و تفقد و دلجویی از آنان،  ابراز کرد: اجرای سرود های حماسی و برگزاری جلسات شعرخوانی به مناسبت شهادت این سردار بزرگ و همچنین انجام تبلیغات محیطی و فضا سازی با تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی به صورت ویژه در سراسر کشور به انجام رسیده است.

نظر شما