در حواشی جشنواره های فیلم فجر (قسمت نخست)

دست خالی مهرجویی از سنتوری

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۹۵۶۷۹۱
دست خالی مهرجویی از سنتوری
مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا_ هر آنچه درباه حواشی جشنواره های فیلم فجر بد نیست بدانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر، فیلم «سنتوری» داریوش مهرجویی با بازی بهرام رادان و گلشیفته فراهانی توجه همگان را به خود جلب کرد اما این فیلم در بخش های کارگردانی، فیلمنامه و حتی فیلم کاندید نشد و جایزه به «روز سوم» محمدحسین لطیفی رسید تا مهرجویی با «سنتوری» ماندگارش دست خالی بماند.

«سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی سال 1385 ساخته شد اما این فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف و از اکران باز ماند.

بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی، حسین پورشیرازی و... از بازیگران این فیلم هستند که محسن چاوشی هم برای آن آلبوم سنتوری را خواند.

محمدحسین لطیفی با فیلم «روز سوم» روایتی از آخرین روزهای مقاومت در خرمشهر در سال 1359 را به تصویر کشید و با برداشتی آزاد از یک داستان واقعی تلاش های دلاورمردان خرمشهر برای دفاع از خاک و ناموس را نشان داد.

در فیلم سینمایی «روز سوم» بازیگرانی چون پوریا پورسرخ در نقش رضا، باران کوثری در نقش سمیره، حامد بهداد در نقش فواد، برزو ارجمند، مهدی صبایی، شهرام قائدی ، مرتضی زارع ، مالک سراج، مجید یاسر ، مهدی ساکی و صادق مقدس به ایفای نقش پرداختند.

نظر شما