معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

تکامل سه‌گانه سهیل بیرقی با «عامه‌پسند» و فاطمه معتمدآریا

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۵۷۱۲۳
تکامل سه‌گانه سهیل بیرقی با «عامه‌پسند» و فاطمه معتمدآریا
سهیل بیرقی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس بعد از ساخت دو فیلم «من» و «عرق سرد» امسال برای سومین بار با فیلم سینمایی «عامه پسند» به جشنواره فیلم فجر آمده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «عامه پسند» به نوعی ادامه فیلم‌های قبلی این کارگردان است و سه‌گانه بیرقی را که با محوریت زنان جامعه ایران است به اتمام می‌رساند. داستان این فیلم درباره قصه زنی پنجاه و هفت ساله است و فاطمه معتمد آریا، هوتن شکیبا و باران کوثری بازیگران اصلی فیلم هستند.

شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی می‌کردند که به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا پرسوناژ اصلی فیلم «عامه پسند»، نماینده‌ی زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمد آریا نقش او را به عهده دارد.

سهیل بیرقی پیش از ساخت دو فیلم سینمایی «من» و «عرق سرد» دستیار کارگردان‌‌های مطرحی چون حسن فتحی، ابراهیم ابراهیمیان، پرویز شیخ‌طادی و عبدالرضا کاهانی بوده است.

در خلاصه داستان فیلم که برآمده از معنی «عامه پسند» در لغت نامه دهخدا است آمده:

عامه پسند. [ م مَ / مِ پَ سَ ] (ن مف مرکب)

آنچه را مردم معمولی پسندند. آنچه را عرف پسندد.

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «عامه پسند» به شرح زیر است:

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سهیل بیرقی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری

سایر عوامل:

حسین جعفریان (مدیر فیلمبرداری)، هایده صفی یاری (تدوین)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، مهرداد میرکیانی (طراح چهره پردازی) مریم تخت کشیان (عکاس) و مجید کریمی (مجری طرح).

نظر شما