معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

«شنای پروانه» غوغا به پا می‌کند؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۵۷۱۴۸
«شنای پروانه» غوغا به پا می‌کند؟
محمد کارت پس از ساخت آثار مستند و داستانی کوتاه که در جشنواره‌ها و جشن‌های مختلف موفقیت‌هایی کسب کرده امسال با «شنای پروانه» به سراغ اولین تجربه سینمایی خود رفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمد کارت پیش از این فیلم‌های مستند موفق «آوانتاژ»، «بختک»، «خون‌مردگی» و «ذره‌بین» را ساخته است. او همچنین سال گذشته موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه را با فیلم «بچه‌خور» در جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

رسول صدرعاملی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است و حسین امیردوماری و پدرام پورامیری در نگارش فیلمنامه «شنای پروانه» با محمد کارت همکاری داشته‌اند که در کنار هم قرار گرفتن این نام‌ها می‌تواند از نکات کنجکاوی‌برانگیزی باشد که قطعاً توجه مخاطبان و سینمادوستان را به دیدن این فیلم جلب می‌کند.

از طرفی طی روزهای اخیر سکانسی کوتاه از فیلم سینمایی «شنای پروانه» در فضای مجازی منتشر شده است که در آن امیر آقایی با ظاهری متفاوت در نقش یکی از گنده لات‌های تهران ایفای نقش کرده و در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ویدئو که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده باعث شده تا بسیاری از مخاطبان منتظر دیدن «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر باشند. «شنای پروانه» را می‌توان موفق‌ترین فیلم امسال در تبلیغات پیش از شروع جشنواره دانست.

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «شنای پروانه» به شرح زیر است:

کارگردان: محمد کارت

نویسنده: محمد کارت، حسین امیردوماری و پدرام پورامیری

تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نیلوفر شهفری، نادر شهسواری و آبان عسکری.

در خلاصه داستان آن آمده است: "در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند."

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز