معرفی «سه کام حبس» در ویژه برنامه «تا جشنواره ۳۸»؛

چهره ای متفاوت از محسن تنابنده در «سه کام حبس»

۱۳۹۸/۱۱/۰۹ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۷۱۶۷
چهره ای متفاوت از محسن تنابنده در «سه کام حبس»
​نشست معرفی فیلم سینمایی «سه کام حبس» ساخته سامان سالور در چهارمین روز برگزاری برنامه سینمایی «تا جشنواره 38» با اجرای میثم محمدی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سامان سالور در این نشست درباره عنوان تازه ترین فیلم خود گفت: پروانه ساخت این کار ابتدا رد شد و دلیل شان هم اتفاقا نام اثر بود. می گفتند به شرطی پروانه می دهیم که نام فیلم عوض شود اما رضایت ندادیم چون ارتباط عنوان «سه کام حبس» با مضمون فیلم بسیار نزدیک است و برای انتخاب آن اصرار داشتیم. سرانجام بعد از دو ماه توانستیم رضایت شان را جلب کرده و با عنوان «سه کام حبس» وارد مرحله تولید شویم. 

وی افزود: این اثر قصه ای امروزی و اجتماعی دارد و آیینه ای از رویدادهایی است که شاهدش هستیم. «سه کام حبس» سعی می کند روایتی از سرپرست های خانوار داشته باشد کسانی که نهایت تلاش شان را می کنند زندگی آبرومندی برای خانواده شان فراهم کنند و در بزنگاه های روزگار باید دست به انتخاب بزنند. تلاش مان بر این بود که قصه را با ریتم درستی روایت کنیم تا بیننده بعد از پایان فیلم هم به آنچه دیده فکر کند. 

سالور با اشاره به انتخاب بازیگران و عوامل پشت دوربین ادامه داد: در انتخاب عوامل پشت صحنه سعی کردیم کسانی را انتخاب کنیم که عشق و انگیزه تولید فیلمی با کیفیت برای مردم را دارند. به عنوان مثال مسعود سلامی که در این پروژه در مقام مدیر فیلمبرداری کنار ما حضور داشت، از دوران دبستان با هم دوست هستیم و از جوانانی به شمار می رود که خون جدیدی به سینما تزریق کرده و به شدت اهل ریسک و تجربه است.

این کارگردان با اشاره به اینکه بازیگران هم خیلی زحمت کشیدند، افزود: منتظر چهره ای متفاوت از محسن تنابنده باشید که به گفته خودش یکی از سخت ترین نقش هایش را بازی کرده است. تنابنده خودش فیلمنامه نویس و کارگردان است و همین باعث می شود همیشه ایده های جذاب داشته باشد، البته که باید مواظبت می کردیم از چارچوب بیرون نزند، اما در گپ و گفت هایی که با هم و دیگر بازیگران داشتیم به جذابیت و کیفیت فیلمنامه بسیار کمک کرد. او همچنین بعد از مرحله ضبط هم کنار ما بود و روند کار را پیگیری می کرد. 

وی افزود: پریناز ایزدیار یکی از شانس های مسلم ما در این فیلم بود. می خواستیم از زوجی استفاده کنیم که پیش از این مقابل هم قرار نگرفته باشند و تقابل تنابنده و ایزدیار به نظرم ترکیب جالبی شد. پریناز ایزدیار در این فیلم پوسته ای را کنار زده و یکی از ویژگی های فیلم حضور ایزدیار و سمیرا حسن پور با گریم خیلی سنگین و شرایط خاص و تلاش دیگر بازیگران است. خوشبختانه انقدر دوستان، باورپذیر ظاهر شدند که من به عنوان کارگردان در تایید گروه بازیگران برای اولین بار در تیتراژ اول از تمامی شان تشکر کردم. همچنین یادی کنیم از متین ستوده که اگرچه دیر به گروه اضافه شد اما از عهده کار به خوبی برآمد و سایر بازیگرانی که اگرچه در فیلم های دیگر نقش های طولانی داشتند، اینجا هم با همه انرژی کنار ما بودند. 

سالور که اولین اکران سینمای رسانه را در پردیس ملت دارد، در این باره بیان کرد: امسال به دلیل اتفاقات اجتماعی که رخ داده سال خاصی است، اما حضورمان در جشنواره را به فال نیک گرفتیم. بر اساس قرعه این شانس را داریم که فیلم افتتاحیه جشنواره فجر باشیم و امیدوارم از همان ابتدا رویدادی جذاب و غیر قابل پیش بینی را شاهد باشیم. متاسفانه جشنواره فجر هم برخی سال ها قابل پیش بینی عمل کرده و امیدوارم همه فیلمسازانی که زحمت کشیدند و هنرمندانی که عاشقانه کار کردند، فیلم هایشان منصفانه نمایش داده شود و در حق کسی اجحاف نشود. ترکیب هیات داوران هم نشان می دهد که این اتفاق رقم بخورد.

در ادامه سمیرا حسن پور بازیگر فیلم نیز در سخنانی بیان کرد: زمانی که فیلمنامه را خواندم به نظرم همه نقش ها جذاب بود و اما به عنوان بازیگر همیشه دنبال کاراکتری هستم که نسبت به کار قبلی تفاوت داشته باشد و زمانی که با این نقش مواجه شدم دیدم چقدر با نقش های قبلی و شخصیت خودم تفاوت دارد، به این دلیل با رضایت کار را قبول کردم. من در بازیگری نمی توانم ادا در بیاورم و به نوعی باید نقش را زندگی کنم. شاید به این دلیل است که من با آقای سالور وارد سینما شدم و حضورش بر این تفکر بی تاثیر نیست. 

وی افزود: سالور همین رویکرد را به دیگر بازیگران هم منتقل می کند و تقریبا در روزهای تمرین این زندگی کردن با نقش را در سایر بازیگران می دیدیم. به بهانه نقشم روزهای متمادی به بیمارستان می رفتم و ساعت ها به کار پرسنل نگاه می کردم تا بتوانم حس و حال این افراد را در فیلم پیاده کنم.

سمیرا حسن پور که پیش از این در جشنواره فیلم فجر نامزد جایزه بازیگری بود، اظهار کرد: در جشنواره سی و دوم اتفاقات خوبی برای من افتاد اما حضور در جشنواره و جایزه خیلی برایم مهم نیست بلکه ترجیحم قبل از این ها باورپذیر بازی کردن نقش و جلب نظر مردم است. 

ویژه برنامه «تا جشنواره 38» به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و برج میلاد با همراهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز سه شنبه 8 بهمن در مرکز همایش های برج میلاد به کار خود پایان می دهد.

این برنامه به صورت زنده از تلویزیون تعاملی تیوا tva.ir  پخش می‌شود و ویدیوی هر برنامه نیز در سایت آپارات منتشر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز