در نگارخانه سرو؛

کارگاه گروهی حجم‌های «پاپیه ماشه» برگزار شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۶:۴۲:۱۱
کد خبر: ۹۵۷۵۲۱
کارگاه گروهی حجم‌های «پاپیه ماشه» برگزار شد
کارگاه ونمایشگاه گروهی آثار حجمی پاپیه ماشه با موضوع "فانتزی های ماندگار" جمعه 4 بهمن ماه، ساعت 16 در نگارخانه سرو برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کارگاه گروهی ونمایشگاه آثار حجمی پاپیه ماشه با تعداد ۲۸ اثر در اندازه و موضوعات مختلف در قالب سردیس های کمیک و تخیلی بوده که  از 5 تا 10 بهمن ماه، ساعت 10 الی19 در نگارخانه سرو پذیرای هنردوستان بود.  

کارگاه هنری و نمایشگاه آثار هنرمندانی چون آرزو حامدمحرری، شیرین کریمی، کیمیااحمدشیروانیان، مژگان اینانلوخوجالو، آمنه سادات شیخ الاسلام نوری و پروانه عباس زاده برگزار شد. 

بانوان هنرمند این نمایشگاه دارای دانشنامه های دیپلم تا کارشناسی هستند که سال ها سابقه فعالیت در این حوزه دارند . هنرمندان سال هاست که به صورت حرفه‌ای خلق اثرهای حجمی پاپیه ماشه‌ای را دنبال می‌کنند .

"پاپیه ماشه" در اصل لغتی فرانسوی است به معنای کاغذ فشرده (پاپیه به معنای کاغذ و ماشه یعنی مچاله کردن) و علت نامگذاری آن این است که کاغذ را پس از خمیر کردن با سریش مخلوط کرده و تحت فشار قرار می‌دهند تا زیرساخت و قالب دلخواه هنرمند آماده شود. خاستگاه این روش، کشورهای آسیایی بوده است و در قرن ۱۵ میلادی در اروپا از این هنر برای ساخت مجسمه‌های کوچک مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت.

از جمله مجسمه‌های معروفی که با این روش ساخته شده است؛ مجسمه غول پیکر «نانا» است. این شیوه در دوره صفویه در ایران رواج یافت و شهرهای اصفهان و قزوین، مراکز عمده تولید آثار هنری با این تکنیک بوده است. این تکنیک هنری بیشتر برای مجسمه سازی، ساخت قلمدان، قاب قرآن و جلد کتاب به کار می‌رود .          

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز