معرفی نخست وزیر جدید عراق

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۵:۵۹:۳۵
کد خبر: ۹۵۹۴۵۲
معرفی نخست وزیر جدید عراق
برنامه زنده «طنین» در کانال کردی شبکه سحر، به روند معرفی محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق می پردازد.

 

به گزرش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ موضع اقلیم کردستان در خصوص معرفی محمد علاوی بعنوان نخست وزیر ، با توجه به اینکه محمد علاوی در پیام خود یکی از تعهدات خود به مردم عراق را تشکیل دولت «غیرحزبی و طائفی» و باحضور مردان و زنان شایسته کلیه بخش ها و فرهنگ های متنوع عراقی می داند و برنامه های اصلی محمد علاوی برای دولت آینده امروز در برنامه سیاسی «طنین » کانال کردی شبکه سحر مورد بررسی قرار می گیرد.

برخی معتقدند: دولت آینده،‌ دولت موقت خواهد بود و برای یک سال و با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام تشکیل خواهد شد. این که آیا این از اختیارات و برنامه های دولت علاوی کاسته خواهد کرد یا نه از دیگر محورهای مورد گفت و گو در این برنامه خواهد بود. 

این برنامه همچنین به اظهارات صفین دزه‌ای مسئول نهاد روابط خارجی اقلیم کردستان عراق می پردازد که گفته است، لازم است که‌ توافق های بغداد با اربیل اجرایی شوند زیرا دولت آینده‌ مکمل دولت کنونی و دولت های پیشین است. مسعود حیدر، مشاور مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات خاطر نشان ساخت که نخست وزیر آینده عراق باید به توافق های میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان در رابطه با مسئله نفت، بودجه عمومی و استان مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور پایبند باشد.

تهیه کننده امروز برنامه زنده «طنین» عبدالجواد رشیدی است و دستیاری تهیه هم بر عهده علی اکبر اسماعیل زاده است. مجری برنامه عبدا... عابدی و کارشناس آن ماجد غماس است. این برنامه امشب ساعت 20:30 به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز