عصبانیت کارگردان سینما از تهمت و افترا

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۸:۴۲:۲۴
کد خبر: ۹۵۹۶۶۰
عصبانیت کارگردان سینما از تهمت و افترا
فرزاد موتمن کارگردان سینما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به حواشی که برای او در فضای مجازی ایجاد شده واکنش نشان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، متن یادداشت فرزاد موتمن به شرح زیر است:

بر علیه تهـمت ، افترا و بر چسب زنى:

این بار چندمى ست که چنین پستى میگذارم اما چاره اى نیست ، راه استفاده از فضاهـاى مجازى را نمیدانیم و ظاهـراً نمیخواهیم بدانیم. اینجا صفحه اینستاگرامى فرزاد مؤتمن است . او یک فیلمساز است. مدرس سینماست و یک پدر است و ٦٣ سال سن دارد ، أو هـیچ چیز دیگرى بجز آنچه که گفتم نیست. اغلب پست هـاى او درباره حرفه اش هـستند، اما این یادداشت هـا سینما را در پرتو تحولات سیاسى و اقتصادى بحث میکنند، زیرا باید اینطور باشد و مخاطب این پست هـا دانشجویانم هـستند. گاهـى درباره پاره اى از مسایلى که در اطرافمان اتفاق میفتد، چیزهـائى مینویسم ، چون شهـروندى هـستم که اتفاقاً در این گوشه از دنیا زندگى میکند و دنیاى پیرامونش برایش مهـم است و از نوجوانى عادت کرده ام که اخبار دوروبرم را تحلیل کنم.

عملکرد این صفحه در هـمین حد است ، نه به حزبى تعلق دارد نه به جناحى نه نشاندهـنده یک گرایش سیاسى ست، نه اینوریست و نه آنوریست ، فقط صفحه فرزاد مؤتمن است. من کلمات را به دقت انتخاب میکنم و صریح و رک مینویسم تا راهـى براى تفسیر هـاى عجیب و غریب باقى نماند . مخاطب این صفحه میتواند موافق یا مخالفش باشد اما حق ندارد که بر دیوار صفحه من یا حتى صفحه خودش من را به این یا آن گرایش سیاسى منتسب کند . حق ندارد که به من برچسب بزند. هـرگونه برچسبى غیر واقعیست، مطمئن باشید.این پستهـا فقط نکته مشخصى را درباره موضوع مشخصى بیان میکنند.، هـر نوع برچسبى تجاوز آشکار به حریم زندگى حرفه اى و خصوصى من و پسرم هـستند.از انجا که یاد نمى گیریم که از خود نظرى داشته باشیم به محض آنکه با مطلبى بر میخوریم که دوستش نداریم نویسنده اش را "چپول""ماله کش حکومتى"و ...چرندیاتى از این دست خطاب میکنیم و آنقدر هـم نمیفهـمیم که این مزخرفاتى که بر دیوار صفحه شخصى یا حتى خود مینویسیم چه نتایج مصیبت بارى میتوانند در پى داشته باشند.

تا به حال در صفحه دوستى مطلبى خلاف نظرش نگذاشته ام و در هـیچ مطلبى به شخصى حقیقى حمله نکرده ام . زیرا در فضاى مجازى باید اینگونه بود. دوستان من در این صفحه میتوانند با من مخالف باشند اما حق ندارند که بر دیوار صفحه من یا حتى صفحه خود من را به اینورى و آنورى بودن منتسب کنند. مدتهـاست که این رویکرد غلط را دارم تحمل میکنم و امروز با آخرین مورد ان روبرو شدم که شخصى بخود اجازه داده که از یک جمله اى که نوشته ام و اتفاقاً قانون سازمان سینمائى ست نه نظر من، نه تنهـا "گرایش"من را تشخیص بدهـد که آنرا اعلام هـم بکند !!! اینجا فقط صفحه شخصى فرزاد مؤتمن است ، او یک فیلمساز است... .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز