آغاز نمایش استانی فیلم‌های فجر با شعار؛

ایران، تهران نیست!

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۹:۰۴:۲۰
کد خبر: ۹۵۹۶۸۲
ایران، تهران نیست!
رمضانعلی حیدری‌ خلیلی معاون توسعه و منابع سازمان سینمایی در برنامه «دوربین،صدا،حرکت» گفت: 55 سالن، فیلم‌های سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را در مراکز استان‌ها نمایش می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «رمضانعلی حیدری‌خلیلی» در برنامه «دوربین، صدا، حرکت» حضور پیدا کرد و درباره نمایش فیلم‌های منتخب سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در مراکز استان ها گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در راستای کلان برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از روز سه شنبه 15 بهمن ماه در مراکز  استان‌ها نمایش فیلمها را به مدت 7 روز با شعار «ایران، تهران نیست» خواهیم داشت. 

او ادامه داد: به جز مراکز استان ها، چهار شهر آبادان، جیرفت، قشم وجلفا نیز محل برگزاری جشنواره فیلم فجر خواهند بود که در مجموع با 35 شهر و 55 سالن فیلم‌های سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم پخش خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه شهرهای انتخابی برای جشنواره با مشورت دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی و شورای عالی تهیه کنندگان بوده است، گفت: نمایش فیلم‌ها در شهرهای دیگر با محدودیت‌هایی همراه است و آنها مستلزم رضایت تهیه‌کنندگان آثار است. در استان حداکثر دو سالن را می‌توانستیم به پخش این فیلم ها اختصاص دهیم و هر استان می توانست نهایت سه سانس فیلمهای منتخب جشنواره را نمایش دهد و سقف سانس‌های نمایش دهنده 36 سانس بوده است. به دلیل همین محدودیتها لازم بود که انتخاب‌هایی داشته باشیم.

حیدری‌خلیلی افزود: به دلیل پهناوری استان کرمان، جیرفت نیز می‌توانست یکی از شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره باشد. شهر قشم و آبادان دو منطقه آزاد است که سال‌های سال متقاضی پخش فیلم‌ها بوده است و امسال برای اولین بار در منطقه آزاد ارس و یا همان جلفا به دلیل مسافت طولانی درخواست داشته‌ایم. این اکران‌ها فقط صرفا در جهت آشنایی مردم برای اکران فیلم‌ها در سال آینده است. مردم از دو جهت گیشه و خرید اینترنتی می‌توانند، بلیت فیلم‌ها را تهیه کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی توضیح داد: سهم اکران فیلم ها در شهرستان نسبت به تهران برابری می‌کند. تا پیش از این سهم تهران چه در میزان فروش و چه در میزان تماشاگر بیش‌تر بوده است. طبق ساختاری که تعریف شده است، صورت وضعیت مالی هر فیلم در سالن نمایش‌دهنده با تایید دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان بلافاصله بعد از پایان جشنواره به حساب صاحبان آثار واریز خواهد شد. 

نظر شما