سالم صلواتی:

دیده نشدن عوامل بخش فنی فیلم‌های نگاه نو کم لطفی مسئولان جشنواره است

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۱۴۰
دیده نشدن عوامل بخش فنی فیلم‌های نگاه نو کم لطفی مسئولان جشنواره است
سالم صلواتی با انتقاد از سیاست‌های جشنواره فیلم فجر دیده نشدن عوامل بخش فنی فیلم‌های نگاه نو را کم لطفی مسئولان جشنواره دانست.

سالم صلواتی، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من در سال 93 با فیلم «زمستان آخر» متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودم اما به دلیل آئین‌نامه لزوم دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی فیلمم از بخش مسابقه خارج شد و به دلیل همین قانون نتوانستم در جشنواره حضور داشته باشم و اینکه دوباره به دلیل اعتراض‌ها فیلمم کنار گذاشته شود نمی‌تواند منصفانه باشد.

صلواتی تصریح کرد: به نظر من بهتر است پس از برگزاری جشنواره بدون اینکه اجحافی در حق شخصی شود یک بازنگری در این قانون صورت گیرد و پیشنهاد من این است که ملاک پروانه سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر برداشته شود. البته با برداشتن این قانون تعداد متقاضیان حضور در جشنواره بسیار بالا می‌رود چرا که قطعاً تعداد فیلم‌های ویدئویی بسیار بالا است و در این صورت کار هیأت انتخاب بسیار سخت‌تر می‌شود.

این کارگردان در ادامه گفت: برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب در این‌باره بهتر است سازمان سینمایی و خانه سینما با هم به یک جمع‌بندی برسند. هر سال نزدیک به جشنواره پس از اعلام فیلم‌های راه یافته به بخش نگاه نو این بحث مطرح می‌شود و پس از برگزاری جشنواره این موضوع را به طور کامل کنار می‌گذارند.

او افزود: دیده نشدن افرادی که در بخش‌های فنی فیلم‌های نگاه نو کار کرده‌اند یک کم لطفی است. به نظر من بازیگران، فیلمبردار و دیگر عوامل تولید فیلم‌های بخش نگاه نو می‌توانند دیده شده و مورد قضاوت قرار بگیرند. به نظر من بهتر است در این قانون تجدیدنظر شود. همانطور که وقتی قرار است به یک فیلم جایزه نگاه ملی داده شود فیلم اول یا چندم مطرح نیست بهتر است در قضاوت بر بخش‌های فنی فیلم‌ها نیز فیلم اول یا چندم نیز مطرح نباشد و همه فیلم‌ها در بخش‌های مختلف مورد قضاوت قرار بگیرند. اینکه دیگر افراد در بخش‌های مختلف فیلم مورد قضاوت قرار نمی‌گیرند کم‌لطفی در حق آنها است.

کارگردان فیلم سینمایی «زمستان آخر» درباره تفاوت فیلم «پدران» نسبت به دیگر آثار خود، گفت: تفاوت اصلی این فیلم با دیگر فیلم‌های کوتاه و بلند من به زبان اثر و لوکیشن آن برمی‌گردد. تمام آثار من تا امروز در کردستان تصویربرداری شده‌اند و این فیلم در همدان فیلمبرداری شده است. فیلمنامه «پدران» توسط محمدرضا گوهری نوشته شده و به لحاظ قصه و ساختمان روایی می‌تواند مخاطب را با خود درگیر کند. ساز و کاری که در تعریف فیلمنامه لحاظ شده یکی از ویژگی‌های این فیلم است. قصه این فیلم پیش از این نیز کار شده و موضوع آن که تقابل نسل‌ها است موضوع جدیدی نیست اما نکته اصلی در این فیلم جذابیتی است که مخاطب را درگیر خود می‌کند. من برای ساخت این فیلم بسیار تلاش کردم و با تهیه‌کننده‌های بسیاری برای همکاری صحبت کردم که به نتیجه نمی‌رسیدیم اما خوشبختانه شهرام مسلخی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده گرفت و در نهایت فکر می‌کنم اثر قابل قبولی ساخته شد.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: در ساخت «پدران» گستره مخاطبان بیشتری را نسبت به دیگر آثارم مدنظر داشتم و به همین دلیل از زبان و جغرافیای دیگر استفاده کرده‌ام. فیلم «پدران» دارای کیفیتی است که می‌تواند در بخش سودای سیمرغ نیز حضور داشته باشد و امیدوارم با تمام مشکلاتی که وجود دارد فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود و شرایط خوبی برای دیده شدن این فیلم فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز