معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

«من می‌ترسم» از کن تا جشنواره فجر

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۷:۰۴
کد خبر: ۹۶۱۱۶۹
«من می‌ترسم» از کن تا جشنواره فجر
«من می‌ترسم» جدیدترین اثر سینمایی بهنام بهزادی کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» و «قاعده تصادف» است که امسال در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بهنام بهزادی از جمله کارگردانانی است که در عرصه بین‌الملل نیز حضور موفقی داشته و فیلم قبلی او با عنوان «وارونگی» در بخش رقابتی نوعی نگاه جشنواره فیلم کن حضور داشت و قطعاً دیدن فیلمی از کارگردان موفق و باتجربه‌ای چون بهنام بهزادی برای اهالی سینما و علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌تواند جذاب باشد.

«من می‌ترسم» از جمله آثاری است که از ساخت آن مدت زیادی می‌گذرد و صاحبان این اثر می‌توانستند پیش از جشنواره برای اکران آن اقدام کنند اما به نظر می‌رسد عوامل تولید این اثر تصمیم گرفتند این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

یکی از نکات جالب توجه درباره «من می‌ترسم» بهنام بهزادی ایفای نقش بازیگرانی چون الناز شاکردوست، امیر جعفری و مهران احمدی است که به نظر می‌رسد همه بازیگران این اثر در نقش‌های متفاوت نسبت به کارنامه کاری‌شان ظاهر شده‌اند.

همانطور که اشاره شد بهنام بهزادی کارگردان موفقی در جشنواره‌ها بوده و فیلم «وارونگی» جایزۀ بهترین فیلم را در جشنواره مِد ایتالیا و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از جشنوارۀ فیلم جیپور هند دریافت کرد. او همچنین برندۀ جایزۀ بهترین کارگردانی برای فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» از جشنواره گرانادای اسپانیا شده و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را برای فیلم «قاعدۀ تصادف» از جشنواره‌های مانهایم هایدلبرگ آلمان و جشنواره فیلم توکیو به دست آورده‌است. او همچنین برای این فیلم در جشنواره‌های سه قاره (نانت) و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جایزه فیلم منتخب تماشاگران را نیز به‌دست آورده‌است. جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش بین‌الملل و جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از بخش ملی جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ از دیگر جوایز اوست.

یکی دیگر از نکات جالب توجه درباره «من می‌ترسم» ادعای کارگردان آن درباره حضور این فیلم در بخش رزرو جشنواره فیلم کن است که به دلیل حضور فیلم‌های تارانتینو و عبدالطیف کشیش از جشنواره کنار گذاشته شد.

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «من می‌ترسم» به شرح زیر است:

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «من می‌ترسم» آمده است:

«بدیش اینه من وسط کلی شک‌ام که می‌خوام برم یا نه…ولی بدترش اینه که صدبرابرش مطمئنم نمی‌تونم بمونم.»

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: بهنام بهزادی

بازیگران:

النازشاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیرجعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری

سایر عوامل:

تدوین:حمیدرضا لوافی ، نویسنده:بهنام بهزادی، فیلمبردار: امین جعفری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز