گزارش نشست خبری «لباس‌شخصی» در پردیس ملت

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۷:۵۲:۳۰
کد خبر: ۹۶۱۲۸۰
گزارش نشست خبری «لباس‌شخصی» در پردیس ملت
نشست خبری «لباس‌شخصی» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست خبری فیلم «لباس شخصی» به کارگردانی امیر عباس ربیعی با حضور کارگردان، حبیب والی‌نژاد(تهیه‌کننده)، مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، ماه منیر بیطاری، مجید پتکی (بازیگران)، هاشم مرادی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سعدی (تدوین)، جواد مطوری (جلوه‌های ویژه بصری) با حضور آرش خوشخو (منتقد)، با اجرای محمود گبرلو جمعه هجدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

ربیعی در ابتدای این نشست گفت: برای این فیلم زحمت زیادی کشیده شده و سه سال پژوهش آن زمان برد و 6 ماه درگیر تولید بودیم.

آرش خوشخو(منتقد) هم درباره این فیلم گفت: «لباس‌شخصی» نوری به ماجراهایی که در تاریخ ما مغفول مانده است، می‌تاباند. این فیلم پر زحمت و پر وسواس ساخته شده و در بازگویی زوایای پنهان تاریخ خودش را دچار سانسور نکرده است و از خط قرمزها عبور کرده است.

در ادامه ربیعی درباره درباره سکانس‌‌های حذف شده فیلم توضیح داد: حدود سه سکانس و 6دیالوگ از فیلم حذف شده است. دلایلش را نمی‌توانم بگویم. فشارهایی از درون برای حذف این سکانس‌ها بود اما این فشارها از طرف سازمان اوج و تهیه‌کننده نبود.

او تاکید کرد: از طرف سازمان و تهیه کننده هیچ فشاری بر ما نبوده است و  بین ما هیچ اختلافی نیست.

والی‌نژاد هم در این باره توضیح داد: اگر آن سکانس‌ها را حذف نمی‌کردیم به زمان فیلم لطمه وارد می‌خورد. در این فیلم سانسوری از سوی هیچ نهادی صورت نگرفت.

ربیعی  در پاسخ به سوالی درباره شباهت بازی نقش اول فیلم به بازی نوید محمدزاده گفت: قیاس بازیگر نقش اول فیلم من با نوید محمدزاده باعث خوشحالی ماست. کاراکتر مهدی نصرتی شبیه به کاراکترهایی است که نوید محمدزاده ایفا کرده است.

نصرتی هم درباره حضور خود در «لباس شخصی» توضیح داد: من دوست ندارم شبیه هیچ بازیگری باشم و این نوع بازی را برای این نقش انتخاب کردم. به جزئیات این نقش فکر کردم و برای رسیدن به شخصیت تمرین زیادی کردم. از دوستان می‌خواهم کمی صبور باشند دیگر انتخاب‌های من در بقیه فیلم‌ها را ببینند و بعد درباره بازی من نظر بدهند.

ربیعی درباره استفاده از جلوه‌‌های بصری فیلم و تداوم فیلمسازی ‌اش درباره سوژه‌های سیاسی گفت: خیابان انقلاب ما کاملا دکور و پرده سبز است. من به سوژه‌های سیاسی و این ژانر علاقمندم. این روند را از فیلم‌های کوتاهم شروع کرده‌ام و در آینده هم علاقه به ساخت فیلم در این فضا دارم.

در ادامه جواد مطوری درباره جلوه‌های ویژه بصری فیلم توضیح داد: فضای دهه شصت از فضای روز دور است. بسیاری از لانگ‌شات‌ها را با کمک عوامل سعی کردیم از طرق فضاسازی و گرافیک اتمسفر دهه شصت به تصویر بکشیم. تصاویر بندرانزلی و لانگ‌شات خیابان انقلاب به طور کامل بازسازی شد و در جلوه‌های بصری ساخته شد.

ربیعی درباره همراهی حاتمی‌کیا با این پروژه گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا دیر به پروژه پیوست و در بازنویسی و کارگردانی به ما کمک کرد و من ممنون او هستم. من می‌خواستم با توجه به سوژه فیلم پیش زمینه‌ای نسبت به بازیگرانم وجود نداشته باشد و البته هزینه کمتری درباره بازیگران بدهم. همچنین قصدم معرفی بازیگران جدید به سینما بود. چرا باید حلقه انتخاب بازیگر محدود به چند نفر باشد. یکی از کارکردهای جشنواره فیلم فجر باید معرفی بازیگران جدید باشد.

دانش بهزادی هم درباره شباهت نقش نصرتی به نوید محمدزاده متذکر شد: نوید، بازیگر توانمندی است اما به نظرم شبیه دانستن بازی این دو نفر درست نیست. از نظر من چنین قضاوتی نشانه تنبلی در پرداختن به بازی مهدی نصرتی است.

او در ادامه گفت: به نظرم بازیگران تئاتر دربازیگری متخصص هستند وامیرعباس ربیعی این شجاعت را داشت که به این سو بیاید و از بازیگران تئاتری در اولین فیلم خود استفاده کند.

خوشخو در ادامه نشست متذکر شد: من دلم می‌خواهد فیلم با نسخه کامل پخش شود و مهندسی کردن حقایق و وقایع واقعی تاریخی مکافاتی دارد. دوست دارم فیلم را کامل ببینیم.

ربیعی درباره روند تحقیقاتش گفت: برای انتخاب سوژه، ابتدا قصه من را جذب می‌کند، نه مضمون. من برای ساخت فیلم تحقیقات فراوانی انجام دادم و در پژوهش‌هایم محدود‌ترین سند، خاطرات آقای ری شهری بود. اگر بخواهم منابع را بیان کنم بسیار است.

والی‌نژاد سپس متنی را درباره شهادت سردار سلیمانی و شهدای حادثه سقوط هواپیمایی قرائت کرد و در ادامه درباره فیلم اولی‌هایی که سازمان اوج به سینما معرفی کرده است سخنانی را بیان کرد.

دانش بهزادی درباره ایفای نقش خود در«لباس شخصی» گفت: من بعد از بیست سال بازی در تئاتر، می‌ترسیدم که برای پذیرش این نقش پا پیش بگذارم. اما آقای ربیعی را می‌شناختم و خوشحالم که با این فیلم به سینما معرفی شدم.

نظر شما