بازپخش، نظم، آرامش و... مزیت‌های امسال سینمای رسانه

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۹۶۱۲۸۳
بازپخش، نظم، آرامش و... مزیت‌های امسال سینمای رسانه
اهالی رسانه و منتقدان سینما ضمن ابراز رضایت از نحوه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و میزبانی پردیس سینمایی ملت،بازپخش فیلم‌ها در روز بعد از اکران را اتفاق مثبت این دوره از جشنواره فیلم فجر ارزیابی کردند. آرامش این دوره جشنواره فیلم فجر دلچسب است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  آرامه اعتمادی منتقد درباره کیفیت نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: کیفیت نمایش فیلم‌ها بسیار عالی بوده و پردیس ملت بهترین گزینه برای این جشنواره است زیرا در این سینما از صدا و تصویر استاندارد بهره‌مندیم و این مهم‌ترین عامل برای تماشاگر حرفه‌ای سینما است چه برسد به منتقدان و اصحاب رسانه.

آرامه اعتمادی درباره نظم نشست‌ها توضیح داد: نظم نشست‌ها بسیار عالی است اما فکر می‌کنم باید در انتخاب مجری دقت شود، فرزاد حسنی گزینه بسیار مناسبی برای اجرا است چرا که مجری باسواد، توانا و فیلم‌بینی است به همین دلیل می‌تواند بسیار کمک کند. سایر دوستان هم خوب هستند اما نگه داشتن ریتم مساله مهمی است.

وی درخصوص کیفیت نمایش فیلم‌ها تصریح کرد: من جسارت آقای داروغه زاده را تحسین می‌کنم، از زمانی که ایشان دبیر جشنواره هستند اتفاقات خوبی در جشنواره رقم خورده و آرامش دلچسبی برقرار است و نشست‌ها با سانسور کمتری برگزار می‌شوند.

فجر 38 منظم‌‌تر از دوره‌های پیشین است

 

محمد صابری دبیر هنر خبرگزاری مهر نیز درباره نحوه میزبانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه درپردیس ملت در جشنواره فجر 38گفت: در هر دوره‌ای که تصمیم گرفته می‌شود تا میزبانی جشنواره فجر در پردیس ملت انجام شود همیشه نگرانی‌هایی وجود داشته است. در سه دوره اخیر تنها چیزی که می‌توانم به آن اشاره کنم تلاش مسئولان جشنواره و پردیس ملت برای رفع مشکلات بوده است.

 

وی ادامه داد: صادقانه و منصفانه می‌توانیم بگوییم که امسال از سه جهت اتفاقات خوبی افتاده است، ابتدا بحث ظرفیت سالن‌ها که امکان بازپخش فیلم‌ها را برای اصحاب رسانه مهیا کرده است، دیگری بحث افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و درنهایت بازطراحی طبقه فودکورت و پذیرایی است. درمجموع این جشنواره بسیار منظم‌تر و بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

 

صابری همچنین درباره مشکلات برگزاری سی و هشتمین جشنواره فجر تصریح کرد: اینترنت و فضای ارتباطی با هنرمندان که دوره‌های قبلی در قالب فرش قرمز یا لابی بعد از نشست‌های رسانه‌ای قابل استفاده بود بحث‌های دیگری هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند. تیم روابط عمومی جشنواره از خانواده مطبوعات هستند و احساس می‌کنیم که هرسال همگی دست به دست هم می‌دهیم تا بهتر از قبل جشنواره را برگزار کنیم.

 

اصحاب رسانه در پردیس ملت، راحت هستند

 

امیرافشار فتوحی منتقد و عضو انجمن منتقدان نیز با اشاره به مزایای پردیس سینمایی ملت نسبت به برج میلاد گفت: سینمای رسانه در پردیس ملت محاسن زیادی دارد، ازجمله اینکه فیلم‌ها را بسیار راحت‌تر می‌توانیم ببینیم زیرا در این مکان چندین سالن وجود دارد و برنامه‌ریزی منظم‌تری برای فیلم دیدن اهالی رسانه انجام شده است.

وی ادامه داد: فاصله بین فیلم‌ها برای استراحت و جلسات بسیار مفید است .در کل پردیس ملت بسیار بهتر از برج میلاد است زیرا آنجا فضایش باز بود و هر کسی که می‌خواست می‌توانست وارد شود. شاید اگر آنجا هم می‌توانستند همین رسیدگی و حفاظت‌ها را انجام بدهند، در آن صورت برج میلاد از لحاظ برد بین‌المللی جذاب‌تر از پردیس ملت بود.

وی افزود: در سینمای پردیس ملت به خوبی همه چیز کنترل می‌شود و اصحاب رسانه راحت هستند.

این منتقد همچنین درباره جدول نمایش فیلم‌ها در پردیس ملت عنوان کرد: جدول نمایش فیلم‌های امسال بسیار بهتر از دوره‌های پیش است، همچنین سالن‌ها برای نمایش فیلم در پردیس ملت استاندارد هستند.

 

تکرار فیلم‌ها مزیت این دوره جشنواره است  

میثم محمدی سردبیر برنامه «رادیو تی‌وی سینما321» از وضعیت امسال سینمای رسانه به خبرنگار ستاد خبری سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: در نظرسنجی که از اهالی رسانه پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر در خصوص انتخاب سینمای رسانه انجام شد، من جز افرادی بودم که به پردیس سینمایی ملت رای دادم. دلیل این انتخاب، دغدغه من برای تماشای فیلم بود چراکه پردیس سینمایی ملت از لحاظ کیفیت و تعداد سالن‌ها مکان مناسبی برای نمایش فیلم است. البته مشکلاتی هم از لحاظ محدودیت فضای درنظر گرفته شده برای رسانه‌ها به ویژه‌ رسانه‌های تصویری وجود دارد اما اولویت ما تماشای فیلم‌ها است و پردیس ملت کیفیت مناسبی از این لحاظ دارد. همچنین نکته خوب امسال نمایش فیلم‌ها در زمان تعیین شده و بدون تاخیر است.

او درخصوص نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها افزود: بهتر است جلسات نقد و بررسی تنها با حضور خبرنگاران و عوامل فیلم‌ها برگزار شود. چراکه زمان محدود نشست‌ها اجازه نمی‌دهد منتقدان آن‌طور که باید راجع به فیلم اظهارنظر کند. همچنین پیشنهاد می‌کنم شیوه مطرح کردن پرسش‌ها تغییر کند. به این شکل که اهالی رسانه خود به نوبت سوالشان را مطرح کنند چراکه بیان شفاهی در مقایسه با شیوه مکتوب ،مفهوم را بهتر منتقل می‌کند.

 

او اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای تکرار فیلم‌ها نیز اتفاق خوب امسال است. البته من با برنامه‌ریزی‌های امسال هیچ فیلمی را از دست ندادم. اما این اتفاق مزیتی برای کسانی است که به هر دلیل موفق به تماشای فیلم نشده‌اند.

 

تکرار فیلم‌ها در سینمای رسانه اتفاق مثبتی است

مهدی غضنفری عضو انجمن منتقدان سینما نیز از وضعیت امسال سینمای رسانه گفت: به نظر می‌رسد با تغییراتی که امسال صورت گرفته وضعیت سینمای رسانه به نسبت سال گذشته بهتر شده است. پردیس سینمایی ملت در مقایسه با برج میلاد نقصان‌های زیادی داشت اما امسال سالن‌ها تجهیز و فوت کورت و پارکینگ مناسب‌سازی شده است. به نظر می‌رسد اگر همین روند ادامه پیدا کند پردیس ملت می‌تواند فضای مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها باشد.

او افزود: برنامه‌‌‌ای که امسال برای تکرار فیلم‌ها درنظر گرفته شده است نیز اتفاق خوبی است و بهتر است هر فیلم حداقل دوبار در زمان‌های مختلف تکرار شود. به طور کلی تکرار فیلم‌ها در سینمای رسانه اتفاق مثبتی است.

غضنفری برای نمایش فیلم‌های کوتاه نیز پیشنهاد داد: بهتر است تمام فیلم‌های کوتاه در یک سانس و پشت‌سر هم اکران شوند.

او همچنین از نظم برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها نیز ابراز رضایت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز