نقدی بر بازی بازیگران فیلم دوزیست

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۸۲۶
نقدی بر بازی بازیگران فیلم دوزیست
آنتونیا شرکا، منتقد سینما، درباره فیلم سینمایی «دوزیست» در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: فیلمی ضعیف تر از «دوزیست» در جشنواره فیلم فجر ندیدم.

آنتونیا شرکا در گفت‌و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به نحوه بازیگری در فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد گفت: در فیلم «دو زیست» از جواد عزتی نقشی متفاوت از آن چیزی که تا این لحظه دیدیم مشاهده نمی‌شود. جواد عزتی بازیگری است که بیشتر به عنوان یک بازیگر کمدی شناخته شده می شود. او در سال‌های اخیر با فیلم‌های محمدحسین مهدویان نقش‌های جدی و سنگین را تجربه کرد و ما در جشنواره فیلم فجر امسال هم جواد عزتی جدی را در «دوزیست» و «شنای پروانه» می‌بینیم.

او با اشاره به بازی هادی حجازی‌فر ادامه داد: هادی حجازی‌فر در فیلم «دوزیست» با ظاهری متفاوت دیده شده است و از آنجایی که همیشه او را با  ریش و سبیل دیدیم، در ابتدای فیلم برایمان قابل تشخیص نبود. در بازی او برعکس جواد عزتی، رگه‌ هایی از کمدی دیده می‌شود و کارهایی انجام می‌دهد که برای تماشاگر خنده‌دار است.

شرکا درباره بازی بازیگران زن این فیلم سینمایی بیان داشت: من احساس می‌کنم ستاره پسیانی باید درهمان تئاتر که زادگاهش هست بماند. چون تاکنون در سریال‌های نمایش خانگی و سینما آن طور که باید ظاهر نشده است. یا نقش‌هایی به او داده شده که نتوانسته خودش را در آن نقش‌ها خوب  نشان دهد یا اینکه واقعا بازیگر جلوی دوربین نیست و بیشتر بازیگر صحنه است.

او ادامه داد: ستاره پسیانی در فیلم «دوزیست» ابهامی در کاراکترش وجود دارد که در بازی‌ او این ابهام نمود پیدا می کند. به این ترتیب که تماشاگر نمی‌تواند درک کند این شخصیت الان منفی است یا مثبت؟! چون  در سکانس هایی به دوستش کمک می‌کند و ارتباط خوبی با هم محله‌ای‌هایش دارد و  یک جاهایی بدجنسانه ظاهر می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم درک کنیم نسبت به این کاراکتر چه حسی باید داشته باشیم. 

این منتقد با اشاره به حضور بازیگر کار اولی در این فیلم سینمایی گفت: الهام اخوان چهره‌ جدیدی بود که در فیلم ظاهر شد اما به نظر من موفق نبود.  ابهامی که در نقش ستاره پسیانی وجود داشت، در نقش مریم با بازی الهام اخوان هم دیده می‌شد. به نظر می‌رسد بازیگر بیشتر به چهره ماندن فکر می کند یعنی تلاش دارد در حد تیپ باقی می‌ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز