در حاشیه جشنواره فیلم فجر(بخش بیستم)؛

صاحبان سیمرغ جشنواره فیلم فجر مشخص شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۹:۱۹:۳۶
کد خبر: ۹۶۲۰۰۱
صاحبان سیمرغ  جشنواره فیلم فجر مشخص شدند
یادداشت-مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا- قبول دارید که حتما تا الان صاحبان سیمرغ برای داوران مشخص شدند اما...

قطعا تا امروز صاحبان سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای داوران مشخص شده اند و اگر جرح و تعدیدی یا سفارش و تغییری در راه نباشد قطعا امروز داوران جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هشتم می‌دانند کدام فیلم ها، کدام بازیگران، کدام کارگردانان و ... صاحب سیمرغ و تقدیر تشویق هستند.

اگرچه معمولا انتخاب مردم با انتخاب منتقدان و با انتخاب داوران متفاوت است اما فراموش نکنیم امروزه ارتقا سطح اطلاعات و فیلمشناسی مخاطبان به جایگاهی رسیده است که می توانند صاحب نظر و عقیده باشند؛ البته با نگاهی کاملا تکنیکی،تخصصی و البته فنی می توانند با دیدن همه ی فیلم ها با درصدی از تفاوت در سلیقه و نگرش بهترین ها را بشناسند و انتخاب کنند.

لیست متنوع داوران جشنواره فیلم فجر نشان از این دارد که قطعا انتخاب ها و قضاوت ها با چند نگاه متفاوت و البته براساس چند سلیقه و ایده متفاوت رخ داده است پس منطقی است که پیش بینی کنیم بهترین ها در داوری امسال با بهترین های مدنظر کارشناسان و حتی مخاطبان عام اما مطلع از سینما قرابت بیشتری نسبت به هرسال دارد با این اوصاف پُرواضح است که فیلم هایی که با نظر و سلیقهی تماشاگران به ویژه متقدان و خبرنگاران نزدیک بود و بازی بازیگرانی که با تشویق اصحاب رسانه و کارشناسان مواجه شد در شب اختتامیه درست پر از مراسم خارج خواهند شد.

از شواهد و ظواهر امر بر می آید که امسال قرار نیست داوران جشنواره خانواده سینما را با انتخاب های عجیب و غریب سورپرایز کنند.

نظر شما