برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر بعد از دریافت جایزه‌شان چه گفتند؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۷۳۳
برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر بعد از دریافت جایزه‌شان چه گفتند؟
برگزیدگان بخش‌های مختلف سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جایزه شان را ماحصل سال ها تلاش بر صحنه تئاتر و انتظار برای به دست آوردنش دانستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف شامگاه دوشنبه 21 بهمن به دبیری نادر برهانی مرند به کار خود پایان داد. برخی از برگزیدگان این رویداد هنری در اولین واکنش هایشان به دریافت جایزه از این رویداد هنری گفتند: 

تقدیم جایزه به یک عزیز از دست رفته

کیارش مسیبی رتبه نخست مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس دریافت جایزه خود گفت: یکی از دوستان بسیار عزیزم در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی حضور داشت و دلم می خواهد جایزه ام را به او تقدیم کنم.

وی اضافه کرد: گرفتن جایزه در جشنواره تئاتر فجر بسیار لذت بخش است و امیدارم که بتوانم در آینده نیز موفق در این رویداد حضور یابم. 

بهرام سروری نژاد برگزیده بازیگری در بخش مسابقه رادیو تئاتر پس از دریافت جایزه خود گفت: بعد از بیست سال فعالیت، این اولین جایزه من در عرصه بازیگری است و بسیار خوشحالم که صاحب این جایزه ارزشمند شدم. 

وی همچنین بیان کرد: در کنار جوایز کارگردانی که قبلا دریافت کرده بودم، این اولین بار است که در بخش بازیگری رادیو تئاتر مقامی کسب می کنم و از این اتفاق بسیار خوشحالم.

رادیو تئاتر همچنان مهجور است

شیرین سپهراد کارگردان رادیو تئاتر «آهسته با گل سرخ» که به عنوان نمایش برگزیده در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد، گفت: دوست داشتم که گروه این نمایش هم به روی صحنه بیایند و در کنار من باشند زیرا اگر این نمایش موفقیتی داشته همه را مدیون آن ها هستم.

وی تاکید کرد: جایزه گرفتن از دوران کودکی تا پایان عمر همیشه حس خوبی داشته و دارد. من رادیو تئاتر را همچون خود رادیو مهجور می دانم و امیدوارم که در آینده هم از رادیو تئاتر بیشتر بشنویم و هم اینکه امکانات بیشتری را مانند سالن های نمایش در اختیار این گونه نمایشی قرار دهیم.

جایزه‌ای معنادار

محمد صادق گلچین عارفی که برای نمایشنامه «سی زیف» در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جایزه دریافت کرد، نیز گفت: فکر می کنم این جایزه خیلی معنادار باشد زیرا اثر من یک کار انتزاعی بود و فکر نمی کردم که مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که این جایزه را کسب کردم و واقعا فکرش را هم نمی کردم که زحماتی که برای نگارش این نمایشنامه کشیدم توسط هیات داوران دیده شود.

سامان شکیبا بازیگر برگزیده در بخش مسابقه نمایش های خیابانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که برای دو نمایش «میمون کشی» و «سیرک» توانست به این عنوان دست پیدا کند، گفت: سال ها درد و رنج زیادی را تحمل کرده ام که حالا در جایگاه قرار بگیرم و روی سن جایزه بگیرم.

وی همچنین تاکید کرد: همانطور که روی صحنه اختتامیه جشنواره جایزه ام را به همسرم تقدیم کردم، می خواهم دوباره بگویم که اگر من توانستم در تئاتر حضور داشته باشم و کار کنم قطعا این موفقیت را مدیون همسرم هستم.

او درباره سابقه حضور خود در عرصه بازیگری در تئاتر هم افزود: در این دوره از جشنواره تلاش کردم تجربه ۲۵ ساله خودم را به کار بگیرم تا بهترین اجرا را انجام دهم.

در زمانه سردار زیستن

رضا بهرامی کارگردان و بازیگر تئاتر که برای طرح و ایده نمایش «قهرمان کیست؟» به همراه مارال ایزدبخش موفق به دریافت جایزه شد، گفت: نمایش ما به دنبال قهرمانی بود که امروز در جامعه ما به آن پرداخته نمی شود و باید قهرمان سازی کنیم برای نسل های آینده که بدانند در کجا زندگی می کنند.

وی با اشاره شهادت سردار قاسم سلیمانی افزود: ما یک قهرمان دیگر را در کشورمان دیدیم و از او و ویژگی هایش شنیدیم و خوشحالم که همدورانش بوده ایم. 

سمیه مهری کارگردان نمایش «سیرک» که در بخش مسابقه نمایش های خیابانی جایزه بزرگ هیات داوران را کسب کرد، گفت: نفسم در سینه حبس شده است. از شدت خوشحالی گریه می کنم و این لحظه برایم باور کردنی نیست.

وی ادامه داد: نمایش «سیرک» حاصل سه ماه تلاش شبانه روزی گروهمان بود و این جایزه فقط به خاطر همت آن هاست که در اختیار من قرار گرفته است.

جایزه‌ای که سال‌ها انتظارش را کشیدم

رومینا مومنی که برای بازی در نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات توانست به عنوان بهترین بازیگر زن سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شود، گفت: این جایزه برای من بسیار ارزشمند است زیرا برای بدست آوردنش روزهای زیادی را انتظار کشیده ام. 

وی ادامه داد: قطعا سهم زیادی از این جایزه متعلق به محمد مساوات است. او زن قدرتمندی را در متن نمایش نوشته است، انتخاب و اعتمادش به من باعث شد که من بتوانم موفق باشم.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار شد.

نظر شما