با حضور مدیرکل دفتر موسیقی؛

ارکستر سمفونیک صدا و سیما آغازگر رسمی جشنواره موسیقی فجر

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۳۷۹
ارکستر سمفونیک صدا و سیما آغازگر رسمی جشنواره موسیقی فجر
در نخستین شب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر سمفونیک صدا و سیما شب گذشته آغازگر رسمی مهم ترین رویداد موسیقی کشور با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری آرش امینی در شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن در تالار وحدت آغازگر رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بود در حالی که این جشنواره در بخش پاپ با اجرای گروه برادران در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی از شب گذشته کار خود را آغاز کرده بود.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما در اجرای شب گذشته خود چند قطعه خارج از رپرتوار اجرایی خود نیز به عنوان قطعات آغازین کنسرت اجرا کرد. این قطعات شامل نیایش اثر مرحوم حشمت سنجری، رستم و سهراب اثر لوریس چکناواریان بود.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما سپس رپرتوار رسمی خود را که شامل قطعاتی بود که بمناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تولد آهنگساز کلاسیک آلمانی لودویگ فام بتهوون انتخاب شده بود را اجرا کرد.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما در اجرای شب گذشته خود قطعات اوورتور اکمونت، سمفونی شماره ۴ در فا ماژور، کنسرتو برای ویلن و ارکستر در ر ماژور را اجرا کرد.

گراف مورژا نوازنده ویلن اهل روسیه و برنده کنکور چایکوفسکی قولیست ویلن این اجرا بود.

محمد اله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی و رییس جشنواره سی و پنجم جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت دبیر جشنواره، حسن ریاحی آهنگساز پیشکسوت و سازنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و محمد سریر و امیر بکان از آهنگسازان ایرانی، نادر مرتضی پور رهبر ارکستر مهمانان ویژه اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بودند.

نظر شما