هنرستان موسیقی دختران در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۳۸۰
هنرستان موسیقی دختران در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت
کنسرت هنرستان موسیقی دختران، در سانس دوم اجرا و با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ارکستر ایرانی پایه یازدهم، نخستین گروهی بودند که در سانس دوم به صحنه رفتند. محمدرضا فیاض رهبری این گروه ۱۸  نفره دختران را به عهده داشت. در این بخش پیش درآمد دشتی که آهنگساز آن رضا محجوبی بود، همچنین قطعه «کاروان» اثر ابوالحسن صبا اجرا شد.

سپس ارکستر ایرانی پایه دهم با ۲۶ نوازنده و به سرپرستی خانم صالحی به صحنه رفت و قطعات «پرنیان» به آهنگسازی فرامرز پایور و تنظیم کنندگی کاوه میرحسینی، همچنین «رنگ چهارگاه» اثر رکن‌الدین مختاری را نواختند.

در بخش بعدی گروه نوازی پایه دوازدهم با ۲۳ نوازنده به صحنه رفتند و خاطرات رفته «قطعه‌ای برای عود و ارکستر» اثر بهزاد عبدی و «آفتاب نیمه شب» که حسین بهروز نیا آهنگساز آن است، اجرا کردند. سرپرستی این گروه هیلا فیض‌پور بود که در اجرا حضور نداشت و گروه به رهبری صدف افشاری نوازنده تمبک اجرا کرد.

آنسامبل ابوا و زهی نیز  با همراهی پنج نوازنده اجرا شد. سرپرستی گروه را یاسمین کیمیاوی بر عهده داشت اما گروه بدون سرپرست اجرا کرد.

تک نواز بخش بعدی پریا مولایی هنرجوی پایه دوازدهم بود که سولو ویلنسل نواخت.

اجرای ارکستر کلاسیک به رهبری سهراب کاشف، صحنه آخر از اولین شب سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در سالن سوره بود که با ۲۳ نوازنده برگزار شد.

کاشف در توضیحات اجراها گفت: ارکستر هنرستان بیش از ۸۰ نفر نوازنده دارد و به دلیل ظرفیت محدود سالن تعدادی از هنرجوها در این اجراها حضور دارند که این تعداد، قطعات امشب را با توجه به امتحانات‌شان ظرف دو هفته تمرین و آماده کرده‌اند.

او سپس از حاضران سالن به دلیل اینکه تا دیر وقت صبر کردند تا اجرای ارکستر کلاسیک را ببینند قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز