«موزه فلسطین» تجلی‌گاه روایت هنری نقاشان، نگارگران و خوش‌نویسان از «سرو بلند انقلاب» می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۳:۴۱
کد خبر: ۹۶۴۴۶۷
«موزه فلسطین» تجلی‌گاه روایت هنری نقاشان، نگارگران و خوش‌نویسان از «سرو بلند انقلاب» می‌شود
با نمایش آثار خلق‌شده در کارگاه هنری «سرو بلند انقلاب اسلامی» با حضور هنرمندان حوزه‌های نقاشی، نگارگری و خوش‌نویسی از سراسر کشور، «موزه هنرهای معاصر فلسطین» جلوه‌گاه روایت هنرهای ایرانی از سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این نمایشگاه، حاصل کارگاه «سرو بلند انقلاب اسلامی» است که در روزهای 17 و 18 بهمن 1398، در دانشگاه هنرهای اسلامی‌ـ‌ایرانی استاد فرشچیان برگزار شد.

در این کارگاه، شصت هنرمند از سراسر نقاط کشور که بعضی از آنها از چهره‌های شاخص هنری در نقاشی، نگارگری و خوش‌نویسی به شمار می‌روند، با خلق 24 اثر نقاشی، 17 اثر نگارگری و 10 اثر خوش‌نویسی، یادواره و سوگ‌نگاره هنر ایران را به مناسبت چهلمین روز عروج سردار دل‌ها و سید شهیدان مقاومت اسلامی، خلق و اجرا کردند.

آثار این کارگاه، عصر روز شنبه 26 بهمن 1398، با حضور بزرگان هنر و فرهنگ کشورمان پس از آیینی ویژه در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا، در موزه فلسطین رونمایی می‌شود.

گفتنی است همزمان با نمایشگاه، نشست نقد و بررسی آثار با حضور هنرمندان خالق اثر و نیز حبیب‌الله صادقی، دبیر بخش نقاشی؛ علی‌اشرف صندوق‌آبادی، دبیر بخش خوشنویسی؛ محمدعلی رجبی، دبیر بخش نگارگری؛ و آقایان حبیبی و عصمتی، دبیران اجرایی، برگزار خواهد شد.

«سرو بلند انقلاب اسلامی» اولین یادنگاره جمعی هنرمندان در بزرگداشت «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، حاصل مشارکت و همکاری دانشگاه استاد فرشچیان، دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگستان هنر و مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا است و تا 1 اسفند 1398، میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود.

نظر شما