نوروزنامه ۹۹/ مرور و تحلیلی بر جشنواره فیلم فجر ویژه نوروز؛ (قسمت دوم)

سه کام حبس درباره شیشه!/ نه پریناز دیده شد و نه محسن تنابنده!/ تنها همسر کارگردان دیده شد!

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۰۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۹۶۳
سه کام حبس درباره شیشه!/ نه پریناز دیده شد و نه محسن تنابنده!/ تنها همسر کارگردان دیده شد!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

اولین فیلمی که در پردیس سینمایی ملت برای اصحاب رسانه در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد فیلم سینمایی «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور بود که با نگاهی موشکافانه به حوزه‌ مواد مخدر، برشی از زندگی خانواده ای از سطح متوسط جامعه را که درگیر مصرف و خرید و فروش شیشه می شوند به نمایش درآورد.

قصه در فضایی گرم و قابل باور با نگاهی کاملا رئالیته به زندگی امروز و جامعه‌ای که اقتصاد بر روند زندگی مردم تاثیر گذاشته است به دنبال این است که آرامشِ بالاجبار یک خانواده را به تصویر بکشد که کم کم التهاب به داستان رسوخ می کند و به سرعت تاثیرش را بر لحظه به لحظه‌ی زندگی خانواده اول قصه می گذارد 

فیلم در کارگردانی مشخصا براساس قصه و روند روایت موفق عمل می کند اما فینالی که جمع و جور نمی شود کمی آزار دهنده است. کارگردان تلاش دارد تاثیری بر فضا نداشته باشد و مراقبت می کند تا دوربین خودنمایی و خللی در نمایش قصه و کاراکترها ایجاد نکند.

شاید یکی از نقاط قوت فیلم بازی بازیگران است که همگی بازی‌های قابل دفاع و خاصی را در این فیلم ارائه دادند. محسن تنابنده و پریناز ایزدیار در دو هیبت جدید بازی های با راکورد سخت و سنگین را اجرا می کنند و از لحظاتی از فیلم محسن تنابنده به جرات می توان گفت برای سیمرغ جشنواره خط و نشان می کشد اما داوران در نهایت به این اتفاق نظر نرسیدند.

پریناز ایزدیار در نقش نسیم یکی از بهترین‌های این فیلم است و کاراکتری را مرتبط با موقعیت و رخداد فیلم خلق کرده است و نمی توان از کنار نقش کوتاه اما تاثیرگذار سمیرا حسن پور به راحتی عبور کرد که در مدت زمان کوتاه حضورش به خوبی لایه های ویژه ی یک نقش خاص گاهی نزدیک به تیپ را به تصویر می کشد و البته داوران هم او را در نامزدهای سیمرغ مکمل دیدند.

باید دید این فیلم در اکران عمومی چقدر با استقبال مخاطب مواجه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز