معاون سیمای رسانه ملی:

زمینه های ظهور و بروز سرمایه های انسانی و اجتماعی را فراهم می کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۰:۱۱:۴۴
کد خبر: ۹۶۵۰۰۱
زمینه های ظهور و بروز سرمایه های انسانی و اجتماعی را فراهم می کنیم
دکتر میرباقری در مراسم چهره مردمی سال ۹۸ گفت: امیدواریم طرح و ایده چهره مردمی سال و معرفی چهره خدوم اثر وجودی خود را در جامعه بگذارد و به تقویت روحیه نوع دوستی و ارزش مداری کمک شایسته ای کند و زمینه های ظهور و بروز سرمایه های عظیم انسانی ما تجلی یابد و هر سال بالنده تر برگزار شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در این مراسم با خیرمقدم به مهمانان گفت: این حرکت که رسانه ملی به حول و قول الهی با خلاقیت و ابتکار آقای زین العابدین مدیر شبکه یک سیما، گروه اجتماعی و دست اندرکاران این طرح در سال گذشته کلید خورد به دلیل تلاش و خلوص، امسال بهتر و پویا و بالنده تر برگزار می شود.

میرباقری افزود: تمام تلاش رسانه ملی برای فراگیرتر کردن هر چه بیشتر این برنامه در ابعاد مختلف و عملیاتی کردن آن در سطح کشور است و از ظرفیت‌های کشور به بهترین شکل ممکن استفاده می کند تا طرح شناسایی و معرفی چهره مردمی در جایگاه ویژه خود قرار گیرد.

معاون سیما تصریح کرد: در کنار انواع سرمایه های شناخته شده در جهان چه در بعد سرمایه انسانی و چه طبیعی که هر کدام مصادیق خود را دارند، جامعه شناسان طی قرن اخیر واژه ای را به نام سرمایه اجتماعی استفاده و این گونه القا کردند که اگر این سرمایه نباشد، سرمایه های دیگر را نمی توان در کنار هم قرار داد و این سرمایه اجتماعی سرمایه ای است که می تواند به دیگر سرمایه ها ضریب دهد. 

معاون سیما تاکید کرد: این ضریب افزایش سرمایه ها از مولفه هایی همچون رضایت، اعتماد و مشارکت برخوردار است.

میرباقری ادامه داد: سرمایه اجتماعی در سه سطح کلان، میانی و خرد وجود دارد و سرمایه اجتماعی میانی یعنی اعتمادی که مردم به نهادها دارند و حاضرند در امور اجتماعی مشارکت کنند. سرمایه دیگر سرمایه اجتماعی پایه و خرد است و آن کارهایی است که مردم انجام می دهند و اقدامات خودجوش مردم در رابطه با مشکلات کلان جامعه نیست و حتی نیازی به فراخوان ملی ندارد و مصادیق زیادی دارد.

وی تاکید کرد: اگر در جامعه ای سرمایه اجتماعی خرد آن به میزان بالا نباشد، دیگر سرمایه ها هم به تدریج ضعیف می شود و این وظیفه رسانه ملی است که این حس را تقویت کند.

معاون رسانه ملی خاطرنشان کرد: خاستگاه جامعه انقلابی ما از همین سرمایه ها نشات گرفت که توانست با تکیه بر آن رژیم طاغوت را سرنگون کند و موجب استقرار انقلاب اسلامی شود.

معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی این افتخار را دارد که پیشاپیش زمینه بروز این حرکت عظیم را فراهم کند و برای تمامی عوامل این طرح بزرگ که به نوعی پرچم دار این کار شده اند آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم این طرح ملی به سرمنزل مقصود برسد.

گفتنی است امسال بیش از ۲۰۰۰ چهره به دبیرخانه شورای سیاست گذاری چهره مردمی سال معرفی شدند که از این میان ۳۶۳ تن با بررسی ها و شاخص های مدنظر این شورا به صداوسیما معرفی شده اند که از این تعداد ۱۰ نفر با رای نهایی مردم معرفی می شوند.

نظر شما