شب شاد برج آزادی با گروه وحید اسدالهی

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۵۱۶۱
شب شاد برج آزادی با گروه وحید اسدالهی
تازه‌ترین کنسرت گروه «وحید اسدالهی» به سرپرستی وحید اسدالهی، شامگاه شنبه 26 بهمن‌ماه طی یک سانس در سالن برج آزادی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برج آزادی شامگاه گذشته در سومین روز جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه «وحید اسدالهی» بود. تمامی قطعاتی که در این کنسرت اجرا شد، از موسیقی فولکلور آذربایجان انتخاب شده بودند و سه خواننده به نام‌های شهاب میرزایی، میربهاءالدین خراسانی و افشار مؤذن زاده اردبیلی گروه را همراهی کردند.

در ابتدای این کنسرت که با استقبال بی‌نظیر هواداران همراه بود، گروه یک قطعه بی کلام شاد اجرا کردند. در ادامه این کنسرت قطعات سلو کمانچه، قوی گولوم گلسین آی ننه، کوچه لر، سلو قارمون، سلو ناقاره و کوبه‌ای، یاربیزه قوناق گله جک، چهارگاه، ارکستر نقاره، بیات کرد، تئزگل، نء یینه میشم، آرزو قیزیم، داشلی قالا، فریده قادان من آلیم و لاله لر اجرا شد و این گروه شبی شاد و خاطره‌انگیز را برای هواداران پرشور خود در پایتخت رقم زد.

وحید اسدالهی (سرپرست گروه و نوازنده ناقاره)، افشار عباسی نامور (نوازنده تار)، ماندانا حسین غفاری (نوازنده پیانو)، سیده تارا موسویان (نوازنده پرکاشن)، رضا اسدالهی (نوازنده پرکاشن)، محمد اسدالهی (نوازنده قارمون)، سعید میرزازاده (نوازنده کمانچه) و فرامرز جوادی (نوازنده قوپوز) اعضای گروه وحید اسدالهی را تشکیل دادند.

وحید اسدالهی متولد سال 1339 است و از سن 10 سالگی دایره نوازی را نزد برادرش استاد رحمان اسدالهی فرا گرفت. در سال 1360 آلبوم‌هایش به نام‌های «یانیق کرم» و «لزگی» وارد بازار شدند. در سال 1356 در ارکستر سازمان فرهنگ زیر نظر استاد سلیمی مشغول به کار شد. او در سال 1369 برای آموزش و نوازندگی ساز ناقاره به باکو رفت.

اسدالهی هم‌اکنون از هنرمندان صاحب سبک ناقاره در ایران و جمهوری آذربایجان است. گروه وحید اسدالهی نیز فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و تاکنون اجراهای متعددی را روی صحنه برده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز