مخاطبان با عوامل سریال «جلال» به گفت و گو ‌نشستند

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۳۴۶
مخاطبان با عوامل سریال «جلال» به گفت و گو ‌نشستند
عوامل سریال «جلال» شبکه یک سیما، یکشنبه 27 بهمن در امور مخاطبان روابط رسانه ملی پاسخگوی تماس‌های مردمی‌ شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پس از اتمام پخش سریال مناسبتی«جلال» از شبکه یک سیما، عوامل این سریال یکشنبه 27بهمن با حضور در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی صداوسیما به تماس‌های مردم پاسخ دادند.

بنابراین گزارش، نشست خبری این سریال پس از این پاسخگویی با حضور سازندگان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست مرتضی صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، مهدی کریمی تهیه‌کننده، حسن نجفی کارگردان، عمار تفتی و هادی افتخارزاده  بازیگران در اداره کل روابط عمومی‌ حضور داشتند.

مهدی کریمی تهیه‌کننده گفت: شنیدن نظرات مختلف از نقاط مختلف برای من جذاب بود و به نوعی تجربه تازه‌ای برای ما به شمار می‌آمد که می‌توان از آنها در کارهای بعدی استفاده کرد. البته عادت کردن مخاطبان به سریال‌های بلند سبب غافلگیری مردم در زود تمام شدن سریال شد. استفاده از بازیگران بومی در کنار بازیگران ملی اتفاقی خوبی بود که باید ادامه پیدا کند.

حسن نجفی در ادامه این نشست گفت: در این پاسخگویی از آمریکا تا قم و قزوین مخاطب داشتیم که درباره سریال پیام‌هایی را برای من فرستاده ‌اند. این سریال خانواده را یکجا پای سریال نشانده که از نظر من اتفاق مهمی‌ است. ما نباید اتفاقات ملی همچون این سریال را به صورت استانی بررسی کنیم. اکنون شبکه‌های استانی ما در سطح ملی کار کرده و مردم هم می‌توانند از نقاط مختلف آثار شبکه‌های استانی را تماشا کنند. تلاش کردیم یک اتفاق متفاوت را در تلویزیون تجربه کنیم و از این بابت خوشحالیم.

هادی افتخارزاده بازیگر نیز در این نشست بیان کرد: وقتی تماس‌هایی از سوی مخاطبان با روابط عمومی گرفته می‌شود که از کار تعریف می‌کنند، نشان از موفق بودن کار دارد. سریال جلال اتفاق خوبی است که تولیداتی مشابه آن امیدوارم ادامه‌دار باشد.

عمار تفتی در ادامه این نشست عنوان کرد: تماس مستقیم با مردم و مخاطبان انرژی خوبی را به ما منتقل کرده که قطعا نتایج آن را در آینده خواهیم دید. سریال جلال قواره تولیدات مراکز استانی را تغییر داد و نشان داد که مجموعه‌های خوب این مراکز قطعا مخاطبان ملی خود را خواهد داشت.

مرتضی صفری (مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی) نیز در این نشست گفت: سریال جلال نشان داد که هنرمندان استانی هم می‌توانند سریالی در حد کیفیت ملی تولید کنند. ما از استان آذربایجان شرقی می‌آییم که در ۲۰۰ سال گذشته حداقل ۸ اتفاق مهم همچون ایستادگی در برابر روس‌ها و عثمانیان را رقم زده است. 

وی ادامه داد: چند اتفاق مهم در این پروژه داشتیم که آن را متفاوت می‌کند. اول اینکه بالای ۹۰ درصد عوامل این سریال از هنرمندان استان بودند که در کنار بازیگران ملی کار کردند که به نوعی هم‌افزایی ملی را سبب می‌شود و ما به دنبال آن جریان تازه‌ای را شاهد هستیم. این سریال ۱۵ قسمتی ۴۰ دقیقه‌ای با دو میلیارد تومان تولید شده است که در مقایسه با آثار مشابه مبلغ قابل توجهی نیست.

صفری گفت: اگر سهم صداوسیما در بودجه‌ ملی حفظ شود، بسیاری از ماهواره‌ها خاموش خواهد شد. 

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی با قدردانی از مدیران شبکه‌های یک، شما و جام جم به دلیل پخش این سریال گفت: پخش این سریال از شبکه‌های سراسری باعث تاثیرگذاری بیش تر آن و استقبال مخاطبان داخلی و خارجی شد.

نظر شما