سفیر لهستان مهمان نوای صلح اردیبهشت شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۴:۴۰:۴۹
کد خبر: ۹۶۵۶۱۵
سفیر لهستان مهمان نوای صلح اردیبهشت شد
سانس دوم تالار رودکی به اجرای گروه کر «اردیبهشت» اختصاص داشت. اعضای این گروه راس ساعت ۲۱:۳۰ به روی صحنه رفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سانس دوم تالار رودکی به اجرای گروه کر «اردیبهشت» اختصاص داشت.

حمید عسکری پیش از آغاز اجرا ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران گفت: موسیقی حال بد آدم‌ها را به حال خوب تبدیل می‌کند. موسیقی حتی بر زندگی و سرنوشت آدمها تاثیر می‌گذارد. موسیقی یعنی صلح و آرامش و ما نیز امشب از صلح خواهیم خواند زنده باد صلح و زندگی.

گروه کر «اردیبهشت» در سال ۱۳۸۸ توسط حمید عسکری تاسیس شده است.اردیبهشت در زبان پهلوی به معنای بهترین راستی است و کر «اردیبهشت» تجلی مفهوم فعالیت آوازی‌اش را در آن یافته و اعتقاد دارد آواز گروهی، شیوه نیکوی زیستن است، زیرا سخن زیبا و موسیقی والا در حنجره‌‌های رهیده از فردیتی طنین می‌افکند که لبریز از حضوری مواج در آرمانشهری آهنگین‌اند. صدای اردیبهشت مبتنی بر طرحی نو و آرمانش، اعتلای موسیقی کرال ایران است.

اعضای گروه کر «اردیبهشت» حین کنسرت قطعات متعددی را اجرا کردند. «الهی ما را آن ده که آن به» با تنظیم حمید عسکری و کلام خواجه عبدالله انصاری، «اسیر» به آهنگسازی شاهین فرهت و کلام حافظ، قطعه محلی ارمنی با تنظیم کمیتاس، «دی بلال-گل پامچال» قطعه محلی بختیاری و گیلکی با تنظیم پیام میرجعفر، قطعه محلی بختیاری «دختر بویر احمدی» با تنظیم پیام میرجعفری، قطعه محلی مازندران و فارس «درنه‌جان-آی سرکوتل» با تنظیم روبیک گ«بیا ای مرگ شیرین» ساخته یوهان‌ سباستین باخ، «ابوای گابریل» با آهنگسازی انیوموریکونه و سلمان صفاریان، «ما یکی هستیم» با آهنگسازی بهزاد رنجبران و کلام سعدی، «آریا» به آهنگسازی پندرتسکی، «همانند ممناجا‌‌نامه» اثری از محمدهادی عیانبند از غزلهای سلیمان، مقام «تماشا» با آهنگسازی و کلام حمید عسکری، «برای موسیقی» به آهنگسازی فرانتس شوبرت با کلام فرانس فون‌شروبر، «زلف بر باد مده» با آهنگسازی حمید عسگری و کلام حافظ، «پاییز-بارون» ساخته حمید عسکری، قطعه محلی کردی «نینای بینا» با آهنگسازی سرگئی آغاجانیان، قطعه محلی فارس «مسم مسم» با آهنگسازی سرگئی آغاجانیان، «اگر موسیقی غذای عشق است» با آهنگسازی دیوید دیکائو و کلام هنری هوینگام آثاری بودند که توسط گروه کر اردیبهشت اجرا شدند.

وارتان ساهاکیان(موسیقیدان و آهنگساز ایرانی)، شاهین فرهت(دبیر جشنواره)، ماچئی فایوکوفسکی (سفیر لهستان)، حمیدرضا دیبازر(آهنگساز و مدرس دانشگاه) مهمانان اجرای کر «اردیبهشت» به سرپرستی و رهبری حمید عسکری نشستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز