نوروزنامه ۹۹؛

همه چیز درباره سریال‌هایی که سال گذشته روی آنتن رفت

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۷۰۷
همه چیز درباره سریال‌هایی که سال گذشته روی آنتن رفت
در سال گذشته سریال‌های متعددی روی آنتن تلویزیون رفتند که به لحاظ کمی تعداد این آثار نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود و البته تنوع آثار تلویزیونی نیز در سال گذشته به قدری بود که تقریباً رسانه ملی برای همه سلایق در طول سال حداقل یک سریال روی آنتن برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برناY تعداد سریال‌های طنز در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و از طرفی صداوسیما با سیاست بالا بردن تعداد سریال‌های تولیدی تنوع آثارش را بیشتر کرده است.

در سال گذشته مخاطبان تلویزیون شاهد سریال‌های طنز، سیاسی، اجتماعی، تاریخی، کودک و نوجوان و... بوده‌اند که در ادامه به معرفی سریال‌های پخش شده در تلویزیون می‌پردازیم.

«زوج یا فرد»

«زوج یا فرد» سریالی است که در نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه سه سیما پخش شد. نویسندگان این سریال امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان، کارگردان آن علیرضا نجف‌زاده تهیه‌کننده این سریال مهران مهام است.

این سریال به صورت کلی قصه معاون وزیری است که سمت دارد و بعد از محل کارش خارج می‌شود و به دنبال زندگی خودش می‌رود، اما در ادامه مسائلی برایش پیش می‌آید که قصه را جلو می‌برد.

هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

«نون خ»

مجموعه تلویزیون «نون. خ» سال گذشته در ایام نوروز روی آنتن تلویزیون رفت تا با حال و هوا و فضایی که داشت جای خالی «پایتخت» را در ایام نوروز پر کند.

سریال تلویزیونی «نون. خ» در ژانر طنز با بازی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در ایام نوروز 98 پخش شد.

«بر سر دو راهی»

پس از همکاری موفقیت‌آمیز حامد عنقا با بهرنگ توفیقی در سریال «پدر»، این دو نوروز ۹۸ با مجموعه «بر سر دوراهی» مهمان خانه‌های مردم شدند. این سریال تنها اثر جدی سال گذشته در ایام نوروز بود.

در خلاصه داستان «بر سر دو راهی» آمده است:

قصهٔ عاشقانه پرفراز و نشیب پسری به نام حامد است که به واسطه عوض شدن دنیایش و تغییر مسائل مالی، همه چیزش تغییر می‌کند… .

بازیگران: مهراوه شریفی نیا,  حمید گودرزی,  میترا حجار,  بهنوش بختیاری,  افسانه چهره آزاد,  شهین تسلیمی,  بهرنگ علوی,  عنایت بخشی,  مجید مشیری,  اسماعیل پوررضا,  شیرین آقارضاکاشی,  یلدا قشقایی,  محمد ساربان,  اکبر رحمتی,  داود بنی اسد,  محمد شهرابی,  مجید علیزاده

«دنگ و فنگ روزگار»

سریال‌ «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی از هفدهم فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و از معدود سریال‌های طنز سال گذشته به حساب می‌آید.

داستان «دنگ و فنگ روزگار» به ارتباط دو دوست با بازی محمد نادری و سیروس گرجستانی برمیگردد. این دو طی شراکتی دچار مشکلاتی میشوند که ناچار هستند این مشکلات را پنهان کنند. همین مساله باعث خط سیر داستان طنز این مجموعه می شود.

سیروس گرجستانی ، محمد نادری، نیما شاهرخ شاهی، بیژن بنفشه خواه، زهره فکور صبور، سوگل طهماسبی، محمد فیلی، غلامرضا نیکخواه، امیر غفارمنش، ساعد هدایتی، شیرین آقارضا کاشی، پانته آ مهدی نیا، سینا رازانی، زهرا داوود نژاد، مهری آل آقا، مریم شاه ولی، مینا نوروزی، ساقی زینتی، بیتا خردمند، عباس محبوب، طاهر علایی، فریده دریامج، ژیار محمدزاده، ساره صحرایی، ستاره صحرایی، از جمله بازیگران این سریال هستند.

«دنگ و فنگ روزگار» به تهیه‌کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی ، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بود که در 30 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پخش شد.

«شرایط خاص»

«شرایط خاص» یک مجموعه تلویزیونی طنز به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی سید مرتضی فاطمی است که با نام اولیه «کلاف های رنگی» کلید خورد.

این سریال طنز با زوج هنری کامبیز دیرباز و بهرام افشاری در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید شده‌است و پخش آن از ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ از شبکه سه آغاز شد.

کامبیز دیرباز (آصف مهرمنش - شخصیت اصلی، ماساژور و کارمند سابق اداره بحران) (نقش دیگر: (مرحوم) محمد حسین علیانی - پسر مرضیه)، بهرام افشاری (منوچهر شانه به سر (با نام پیشین:منوچهر هدهد) - نگهبان، خواستگار آسیه و دوست آصف)،پروانه معصومی (مرضیه رضاپور - کارخانه دار)،نادر سلیمانی (احمد تقوایی - شوهر عطیه و جراح دندانپزشک)،سیروس گرجستانی (محمد (ملقب به اوس محمد) مهرمنش - پدر آصف و آسیه و دلاک)،کاظم سیاحی،مریم سعادت (عطیه (عطی) رضاپور - خواهر مرضیه)،شهره سلطانی (خانم جمشید - رئیس سابق آصف)،اسدالله یکتا،سوگل قلاتیان (آسیه (آسی) مهرمنش - خواهر آصف و دختر محمد)،معصومه رحمانی (ریحانه - دختر عطیه و احمد)،صحرا اسدالهی (لیلا - دختر عطیه و احمد)،مصطفی ساسانی (امیر موحدی - سرباز)،وحید آقاپور (سعید علیانی - برادرزاده شوهر مرضیه، خواستگار لیلا و پسرعموی محمد حسین)،مرتضی زارع،مهرداد فلاحتگر،حسام مزینانی،رهام جعفر (جعفری) قلی خانی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

«برادر جان»

«برادر جان» نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون ایران ملودرامی اجتماعی مذهبی است که برای پخش در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ تهیه و تولید شد. نخستین قسمت این سریال ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد و استقبال خوبی از این سریال در ماه رمضان صورت گرفت.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

داستان برادری، برابری و جان فشانی سه برادر است که زبانزد شده و خدا و خلق از آن‌ها در آسایش هستند. تا این که به ناگه حادثه‌ای واقع می‌شود که نامش حق‌الناس است ...

علی نصیریان، سجاد افشاریان، حسن پورشیرازی، لعیا زنگنه، حسام منظور، کامران تفتی، جلیل فرجاد، شیوا ابراهیمی و ... در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

«دلدار»

«دلدار» یک ملودرام عاشقانه و با مضمونی اجتماعی است که در شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش شد.

نوید محمودی و جمشید محمودی کارگردانی این سریال را بر عهده داشتند. آن‌ها پیش از این سریال «سایه‌بان» را ساخته‌اند.

خلاصه داستان «دلدار» ‌:

دیریست که دلدار پیامی نفرستاد...داستان جوانی به نام آرش است که به رغم موفقیت علمی و تحصیلی اما به دلیل بیماری مادرش دانشگاه را رها می کند و بعد از چند ماه و بر اثر اتفاقی، عشق دوران دانشگاهش یعنی رونا را می‌بیند.

عوامل سریال «دلدار»:

کارگردانان: نوید محمودی، جمشید محمودی، نویسندگان: آزیتا ایرایی، مهدی حمزه، بر اساس طرحی از نوید محمودی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، تدوین: نیما جعفری جوزانی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، عکاس : نوشین جعفری، مدیر تدارکات : رضا دهقان، طراح لباس: شبنم اصغری، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقا بیک، اصلاح رنگ و نور وجلوه های بصری: سینا قویدل، طراحی و ساخت تیراژ : مجید یوسف زاده، طراح صحنه: جواد فاضلی، صدابردار: محسن نانکلی، تصویربردار: مهدی رضایی، دستیارکارگردان و برنامه ریز : سیاوش رمضانلو، طراح گریم: محمد قومی، صداگذاری: حسین قورچیان

بازیگران: محمدرضا غفاری,  الناز حبیبی,  مریم بوبانی,  حسام محمودی,  سوگل خلیق,  بهزاد فراهانی,  مهران نایل,  پریوش نظریه, همایون ارشادی,  کمند امیر سلیمانی، پیمان جعفری، نیما رئیسی

«از یادها رفته»

سریال «از یادها رفته» در شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از افطار و حدود ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش شد.

مجموعه «از یادها رفته» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی بهرام بهرامیان مجموعه تاریخی و روایتی از زندگی دختری در دهه بیست هجری شمسی است که پس از بازگشت به وطن به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران می‌شود و با کشف حقیقت، سنت‌ها و رفتارها به آرامش دست می‌یابد.

حسین یاری، بیتا فرهی، هلیا امامی، کامران تفتی، حبیب دهقان‌نسب، علیرام نورایی، رضا یزدانی، میترا حجار، سیما تیرانداز، لیلا بلوکات، مهدی فقیه، رسول نجفیان، یوسف مرادیان، پوریا پورسرخ، سیدمهرداد ضیایی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، حسین پاکدل بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از بهرام بهرامیان کارگردان، عباس نعمتی سرپرست نویسندگان، حامد افضلی و رویا خسرونجدی نویسندگان، آیدین ظریف طراح صحنه، ایرج عاشوری مدیر تصویربرداری، مهین نویدی و دانیال حقیقت طراح چهره پردازی، شوکا زندباف تدوین، علیرضا علویان صداگذاری، امیر توسلی آهنگساز، غزل آلوسی طراح لباس، محمدعلی درگاهی صدابردار، فرزاد رحمانی برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، سیددانیال کاشانچی و مهدی تحویلیان مدیران تولید، فرید فصیحی و جواد مطوری جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، حسین میرزامحمدی مدیر تدارکات، متین تحویلیان و پریدخت اصباح عکاس، هوشنگ فلاح رضایی کارگردان پشت صحنه، نوید احمدزاده دستیار تهیه کننده، اکبر تحویلیان تهیه‌کننده.

«گاندو»

مجموعه تلویزیونی «گاندو» از اواخر بهار سال گذشته از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

سریال «گاندو» یک مجموعه ضدجاسوسی است و فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به نگارش درآمده است . قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت شده و  سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شده است. همچنین  بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی «گاندو» حضور دارند.

داستان سریال «گاندو» که پانزدهمین سریال جواد افشار برای تلویزیون است به قلم آرش قادری به نگارش درآمده که پیش از این هم سریال «برادر» را به کارگردانی افشار نوشته بود. سریال «گاندو» یک سریال ضدجاسوسی مهیج و خوش ساخت است که تولید آن با زحمت زیادی همراه بوده است. خلاصه داستان سریال گاندو بر اساس واقعیت است.

وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، نیلوفر شهیدی، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، ناره گرگوریان، بهامین تورانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

«آچمز»

سریال «آچمز» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسین آقا هرندی است. این مجموعه تلویزیونی در سی قسمت به نویسندگی سعید فرهادی تولید شده است که در تابستان سال گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد.

بازیگرانی چون هومن برق نورد، سارا خوئینی ها، مهوش صبرکن، امیرحسین رستمی، سید مهرداد ضیایی، مهران رجبی، بیتا سحرخیز و پریسا مقتدی در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «آچمز» آمده است: مصیب پس از چهل و پنج سال می‌فهمد که تنها فرزند خانواده نبوده است. وی برای پیدا کردن گمشده سالیان دور مادرش، راهی تهران می‌شود؛ اما خودش هم گمشده بزرگ‌تری دارد، عزت و احترام! مجبور است بین این دو گمشده یکی را انتخاب کند و همین داستان‌های پیچیده‌ای برایش به وجود می‌آورد که او را تبدیل به انسانی دیگر می‌کند.

«سلام آقای مدیر»

سریال «سلام آقای مدیر» به تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری و نویسندگی و کارگردانی علیرضا توانا از بیست و دوم تیرماه روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

در خلاصه داستان «سلام آقای مدیر» آمده است:

امیرعلی صدرا، که پس از درگذشت مینا (همسرش) در یک سانحه تصادف، دچار افسردگی شدید و تألم روحی فراوان می‌شود با توصیه یکی از آشنایان به‌صورت موقت به‌عنوان مدیر مدرسه در مدرسه کوچک و قدیمی مشغول به کار می‌شود که متوجه می‌شود در این مدرسه که به آن لقب تبعیدگاه داده‌اند همه چیز با روال طبیعی سایر مدارس متفاوت است و...

بازیگران:

داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، علی اوسیوند، روزبه حصاری، ایوب آقاخانی، سمند جاهدی، اتابک نادری، ارسلان قاسمی، سوگل طهماسبی، سیما خضرآبادی، مهسا هاشمی، وحید نفر، محسن بهرامی، دانیال نوروش، پوریا ایمانی، پوریا رستمی، محمد مختاری، فریبا جدیکار، نیکی مظفری، سولماز نادری، شیدا یوسفی و بهناز بستان‌دوست.

«ستایش 3»

سومین فصل مجموعه تلویزیونی «ستایش 3» به کارگردان سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی از 22 شهریور روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال 98 شد.

بازیگران:

نرگس محمدی، مهدی سلوکی، داریوش ارجمند، فریبا نادری، لاله مرزبان، فرهاد جم، مهدی میامی، بهزاد خداویسی، محمدرضا داوودنژاد،  مریم خدارحمی، مهتاج نجومی، شهرام پوراسد، مهرنوش ستاری، مینا دلشاد و سینا شفیعی.

فصل سوم ستایش با دو فصل قبلی‌ آن متفاوت و دارای ساختاری جدید است. این فصل از مجموعه افزون بر روایت داستان شخصیت‌های فصل اول و دوم به بازگویی روابط میان آن‌ها می‌پردازد.

«گیله‌وا»

مینی سریال «گیله‌وا» که در ۷ قسمت در پاییز سال گذشته روی آنتن تلویزیون رفت در شهرهای سیاهکل، کیاشهر و تهران تصویربرداری شده است.

از بازیگران اصلی این مینی سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین‌پرداز، امیر حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره کرد.

از نکات قابل توجه این سریال ایفای نقش میرزا کوچک خان جنگلی توسط بهروز شعیبی است.

همچنین حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیکرو، برت جان کورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی‌فر و ماهک خرسندی به نقش‌آفرینی در این مینی سریال پرداخته‌اند.

مینی سریال «گیله وا» با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته باشد.

«پناه آخر»

پخش مجموعه تلویزیونی «پناه آخر» به کارگردانی داریوش یاری از روز شنبه 27 مهر آغاز شد و داستان آن از یک تکیه روایت می‌شود و چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می کشد.

بیژن امکانیان، عباس غزالی، کاوه خداشناس، افسر اسدی، امین زندگانی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی، تبسم هاشمی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه، ریحانه رضی، حشمت  آرمیده، مدیا ذاکری، فرید کلهر، یلدا قشقایی، ژاکلین آواره، حسین مسلمی، ایرج یاوری، علیرضا صادقی، لیلی مجرمی، افسانه صالحی، منصور آقاجانلو، مرتضی هاشم خانلو، محمدامین هاشم خانلو،  سید مهدی حسینی، محمد رحیمی، کیامهر جلالی، درنیکا بختیاری، عرفان مسافرچی و مبین رستگار در سریال «پناه آخر» به ایفای نقش پرداختند.

«حکایت‌های کمال»

نخستین فصل سریال «حکایت‌های کمال» در 31 قسمت به تهیه کنندگی محسن شایانفر و به کارگردانی قدرت الله صالح میرزایی ساخته شده است و داستان آن در مورد دهه چهل ایران است. پخش این سریال از آبان ماه در شبکه دو آغاز شد.

خلاصه داستان سریال

سریال حکایت های کمال برگرفته از رمانی به همین نام و به نویسندگی محمد میرکیانی است. قهرمان این سریال نوجوانی به نام کمال است و سریال ساخترای اپیزودیک دارد. این سریال روایتی از دهه 40 است.

اسامی بازیگران و بیوگرافی

در این سریال بازیگران معروفی ایفای نقش کرده اند که عبارتند از: محمود پاک نیت، شهره لرستانی، محمدرضا شیرخانلو، حمید ابراهیمی، نگار عابدی، علی مسلمی، بیژن بنفشه خواه، سولماز غنی، شهرام عبدلی، یوسف صیادی، امیر نوری، فلور نظری، بیتا خردمند، سیروس میمنت، کاظم هژیرآزاد و … .

«زیر همکف»

مجموعه تلویزیونی «زیر همکف» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی از ۲۲ آذر ۱۳۹۸ از شبکه یک در ۲۳ قسمت به روی آنتن رفت.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است:

داستان درباره پسری جوان بنام فرید (هومن شاهی) است که در یک دامپزشکی کار میکند که قصد دارد ازدواج کند و در حین ازدواجش برای او اتفاقات زیادی می‌افتد مثلا پدر معشوقه اش (عزت‌الله مهرآوران) بنابه عللی دخترش را به او نمی‌دهد و.... و عمدتا مشکلات فرید از سر نه نگفتن اوست.

هومن شاهی، بهادر مالکی، عزت‌الله مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل دوست، نگین معتضدی و سامان دارابی از بازیگران این مجموعه‌ هستند.

«محکومین 2»

فصل دوم سریال «محکومین» مانند فصل اول آن به‌صورت اپیزودیک ساخته شده و هر قسمت آن داستان مجزایی دارد. این سریال پاییز 98 از شبکه یک روی آنتن رفت.

«محکومین 2» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و نویسندگی مجید اسماعیلی پارسا و امیر محمد عبدی ساخته شده است.

بازیگران «محکومین» در هر قسمت تغییر می‌کنند و هر اپیزود از این سریال دو بازیگر اصلی دارد.

سیما تیرانداز، رابعه مدنی، بهاره رهنما، ناصر هاشمی، بیژن بنفشه خواه، شهره لرستانی، محمد شیری حسین محب اهری و علیرضا جعفری، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، بهراد خرازی، مهری آل اقا، محمود جعفری، افسانه ناصری، جمشید صفری، نگار عابدی، محمد شیری، علیرضا جعفری، ژاکلین آواره و ...  از بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

«فوق لیسانسه‌ها»

فصل سوم «لیسانسه‌ها» با عنوان «فوق لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت سال گذشته یکی از محبوب‌ترین سریال‌های طنز سال بود که از 17 آبان روی آنتن شبکه سه رفت.

بازیگران این مجموعه هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، بیژن بنفشه خواه، عزت الله مهرآوران، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، متین ستوده، افشین سنگ‌چاپ، فرخنده فرمانی‌زاده، پریسا مقتدی، مریم سرمدی، حسن نوری، مهدی ربیعی، نیلوفر هوشمند، آیدا نامجو، عرفان‌برزین و رویا میرعلمی، سام‌نوری، علی آش مند، ایمان خیراندیش، شیما جهانگیری، شیمابخشنده، محمدمهدی علامه زاده  هستند .

عوامل تولید پروژه عبارتند از:

مدیر تولید: بهرام جلالی، مدیر تصویربرداری: ناصر محمودکلایه، تصویربردار: ناصر بیگ زاده، دستیار کارگردان: حسن نوری، جانشین تولید:حسین فیض آبادی، طراحی صحنه: ایمان جهانی، طراح لباس: رعنا امینی، صدابردار:فرخ فدایی، صداگذار:مهدی جودی، موسیقی: بهنود یخچالی، طراح چهره پردازی:مهرداد میرکیانی، تدوین:مهدی جودی وآریا اردستانی، ناظر کیفی: یوسف منصوری، برنامه ریز: سید عباس بهبودی، مدیر تدارکات:یوسف آقایی، منشی صحنه: منا پیرایش، عکاس:سمیرا بختیاری، جلوه‌های ویژه بصری مهدیار سزاوار ، و... .

«وارش»

مجموعه تلویزیونی «وارش» (با نام پیشین : «بهترین سال‌های زندگی ما») یک مجموعه تلویزیونی تاریخی-درام-عاشقانه ایرانی به کارگردانی احمد کاوری که در شبکه سه روی آنتن تلویزیون رفت. در بخش نخست سریال بخش‌های مربوط به دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی تصویربرداری شد. در بخش دوم قسمت‌های مربوط به دهه ۵۰ که منتهی به اتفاقات انقلاب و تأثیرات آن بر فضای داستان و سرنوشت شخصیت‌ها می‌شود جلوی دوربین رفت.

این مجموعه که اقتباسی از رمان «مهاجران» هاوارد فاست است در ۳۴ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید شده‌ است.

در خلاصه داستان سریال «وارش» آمده است:

یارمحمد سیستانی با بازی علیرضا کمالی برای گریختن از گرسنگی و خشکسالی به همراه همسر باردارش به شمال ایران می‌رود تا حرفه ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی‌داند ماهیگیری آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب (با بازی بهنام تشکر) است، به دریا می‌زند و در برابر تراب می‌ایستد. وارش (الهام طهموری) بیوه جوان که سال‌ها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد عاشق او می‌شود و به تراب جواب رد می‌دهد. تراب نقشه‌ای می‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچ‌کس انتظارش را نمی‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند.پس از مدتی وارش که متوجه شده که تراب قاتل یارمحمد بوده تصمیم به قتل او می گیرد. این داستان که زمان انقلاب و جنگ تحمیلی را نیز پوشش داده در لحظه مراسم عروسی یوسف متوجه می شوند تهران بمباران شده است.بعد از آن جاوید برادر یوسف تصمیم می گیرد که به جبهه برود و... .

علیرضا کمالی، الهام طهوری، بهنام تشکر، علیرضا جلالی تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی، نسرین بابایی، افشین سنگچاپ، آوا دارویت، قربان نجفی، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی بانو ذوالقدر، ساناز سماواتی، وحید شیخ زاده، پیام احمدی نیا، بهراد خرازی، فرج الله گلسفیدی، انوش نصر، کرامت رودساز، حمیدرضا داوری، مهدیه کوهستانی و ... در این سریال ایفای نقش کرده اند.

«از سرنوشت»

سریال از سرنوشت محصول سال 1398 و به کارگردانی علیرضا بذرافشان و همچنین محمدرضا خردمندان ساخته شده است که در زمستان سال 1398 روی آنتن شبکه دو تلویزیون رفت.

قصه «از سرنوشت» پیرامون سرنوشت دو کودک از سن کم تا جوانی است و زندگی آنها را در پرورشگاه نشان می‌دهد. محوریت این سریال امید بخشی و تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوها است.

پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلابلوکات، مریم کاظمی، راستین عزیز پور، امیررضا فرامرزی، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل، علیرضا آراء، شبنم فرشاد جو، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، فاطیما بهارمست، فریبا نادری، کیسان دیباج و دارا حیایی بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

سریال «از سرنوشت» در سه فصل برای پخش از شبکه دو سیما ساخته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز