سعید مروتی تاکید کرد:

«شنای پروانه» بهترین گزینه برای اکران نوروز

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۲۳۳
«شنای پروانه» بهترین گزینه برای اکران نوروز
سعید مروتی با اشاره به موفقیت فیلم «متری شیش‌ونیم» در اکران نوروزی، آثار اجتماعی جذاب مثل «شنای پروانه» را برای اکران در ایام نوروز مناسب دانست.

سعید مروتی، منتقد سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: معمولاً فیلم‌های کمدی مناسب‌ترین گزینه برای اکران در ایام نوروز هستند. فیلم سینمایی «خوب بد جلف: ارتش سری» تنها فیلم کمدی جشنواره فجر امسال بود و به زودی اکرانش آغاز می‌شود که قطعاً در ایام نوروز نیز بر پرده سینماها باقی می‌ماند.

مروتی خاطرنشان کرد: درام‌های مهمی که در روزهای جشنواره مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفتند می‌توانند از آثاری باشند که برای اکران در ایام نوروز مناسب هستند. با توجه به تجربه موفق «متری شیش و نیم» در اکران نوروزی می‌توان «شنای پروانه» محمد کارت را نیز اثر مناسبی برای اکران نوروز امسال دانست.

او افزود: به نظر من همه فیلم‌های اکران نوروزی نباید از آثار جشنواره انتخاب شوند. باید چند فیلم خارج از جشنواره فیلم فجر نیز در اکران نوروزی حضور داشته باشد چرا که فیلم‌ها باید بیشتر مخاطب‌پسند باشند تا با معیارهای جشنواره همخوانی داشته باشند.

این منتقد در ادامه گفت: ما امسال در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر چند فیلم ترسناک نیز داشتیم، فیلم اکشنی چون «روز صفر» نیز در جشنواره حضور داشت و به نوعی تنوع ژانری را می‌توان در این دوره از جشنواره دید اما درام اجتماعی و کمدی آثار غالب در اکران‌های نوروزی و البته در سینمای ما هستند. تنوع قطعاً یک امتیاز مثبت است اما اکران فیلم ترسناک در ایام نوروز تابحال تجربه نشده و فکر می‌کنم فیلم ترسناک نمی‌تواند برای کران نوروز مناسب باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز