گفت وگوی هفته با موضوع شکست فیلم مهدی فخیم زاده در گیشه؛

سعید مروتی: جهان فیلم «مشت آخر» بسیار کهنه است

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۳۰۵
سعید مروتی: جهان فیلم «مشت آخر» بسیار کهنه است
سعید مروتی با اشاره به شکست فیلم سینمایی «مشت آخر» در گیشه، تأکید کرد که جهان آخرین فیلم سینمایی مهدی فخیم‌زاده بسیار کهنه است.

سعید مروتی منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره شکست فیلم سینمایی «مشت آخر» در گیشه، گفت: در چند سال اخیر مناسبات فروش را در دو قسمت می‌توان تقسیم کرد. اولین مورد بازیگران و ستاره‌ها هستند و مورد دیگر موضوع اثر است. فیلم مهدی فخیم‌زاده برای مخاطب امروز، جهان کهنه‌ای دارد و شاید حدود 20 یا 25 سال پیش می‌توانست با استقبال بسیار بهتری مواجه شود اما متأسفانه کارگردان با جهان امروز آشنایی ندارد و حتی در انتخاب بازیگرانش نیز این دقت را به کار نبرده است.

او افزود: اگر به 10 فیلم پر فروش سال‌های اخیر سینمای ایران نگاه کنیم متوجه می‌شویم که موضوع، سوژه و بازیگران برای بالا رفتن میزان فروش فیلم مهم است که هیچ یک از این معیارها در فیلم مهدی فخیم‌زاده رعایت نشده است و طبیعی است که چنین فیلم در گیشه با شکست مواجه شود.

این منتقد در پایان گفت: اگر فیلمسازان قدیمی ما به فروش فیلمشان اهمیت می‌دهند باید جهان خود را به روز کنند، در غیر اینصورت نباید انتظار فروش چندانی داشته باشند. این وضعیت برای همه فیلمسازان وجود دارد و طبیعی است که فیلم‌هایی با دنیای کهنه کمتر مورد استقبال قرار بگیرند و چنین شرایطی را در اکران فیلم «خون شد» نیز شاهد خواهیم بود.

نظر شما