اولین جشنواره مشترک آثار منتخب سینمای ایران و مقدونیه افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۷:۵۳:۴۳
کد خبر: ۹۶۶۳۵۵
اولین جشنواره مشترک آثار منتخب سینمای ایران و مقدونیه افتتاح شد
سینما تک اسکوپیه با حمایت وزارت فرهنگ مقدونیه شمالی و امور دیپلماسی عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، شاهد برگزاری اولین جشنواره فیلم های منتخب روز سینمای ایران و مقدونیه بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مراسم افتتاحه این برنامه هنری با حضور مشاور فرهنگی نخست وزیر و همچنین  مدیرکل روابط غیر اروپایی وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی و همچنین برخی از کارگردانان سینمای کشورمان شامل محمدعلی سجادی،، احمدرضا معتمدی و مجید رضا مصطفوی و جمع کثیری از علاقمندان به هنر سینما برگزار شد.

روبرت آلاجاوروفسکی مشاور نخست وزیر مقدونیه شمالی در مراسم گشایش این جشنواره اظهار داشت: هنر ثابت‌ کرده می‌تواند مرزهای سیاست و اقتصاد را پشت سر نهاده  و بر صدر روابط بین کشورها و ملت ها بنشیند. سینمای ایران شهرت جهانی دارد و فیلم‌سازان‌ ایرانی به همه ثابت کرده اند می‌توانند علیرغم محدودیت امکانات، فیلم های عالی بسازند.

شایان ذکر است اولین اثر به نمایش در آمده در این جشنواره، فیلم مستند و مقدونیه ای «سرزمین عسل» بود که امسال نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. فیلمهای دیگر این رویداد که طی یک هفته آینده در نوبت های مختلف به نمایش در می آیند، عبارتند از:

«بید» اثر میلچو مانچفسکی مشهور ترین کارگردان مقدونیه؛ «شفا دهنده» ساخته گیورچج استاورسکی که سال گذشته در جشنواره بین المللی فیلم فجر در ایران حضور داشت و «خدا وجود دارد، نامش پترنیا ست» کار خانم تئونا میتفسکا؛ «مسخره باز» به کارگرانی امیر همایون غنی زاده؛ «هجوم» ساخته شهرام مکری؛ «مغزهای کوچک زنگ زده» از هومن سیدی؛ «اتاق تاریک» کار روح الله حجازی؛ «ایرو» ساخته هادی محقق؛ «آستیگمات» اثر مجید رضا مصطفوی؛ «رضا» به کارگردانی علی رضا معتمدی و «طلاقم بده بخاطر گربه ها» ساخته محمدعلی سجادی 

همچنین آثاری نیز از آثار نقاشی محمدعلی سجادی همراه با جشنواره و در ارتباط با نمایش فیلم او بنام «طلاقم بده بخاطر گربه ها» در معرض تماشای علاقمندان قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز