نوروزنامه ۹۹/ وضعیت موسیقی در سالی که گذشت؛

موسیقی اولویت آخر مردم است!/ عامل گران شدن بلیت کنسرت‌ها کیست؟

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۱۱۸
موسیقی اولویت  آخر مردم است!/ عامل گران شدن بلیت کنسرت‌ها کیست؟
محسن رجب پور در مورد افزایش قیمت بلیت کنسرت ها در سال 99 اظهارداشت: تهیه کنندگان قصد افزایش قیمت بلیط ها را ندارند اما نمی توان پیش بینی دقیقی هم از بالارفتن قیمت سالن های برگزاری کنسرت و تجهیزات لازم برای اجرای یک کنسرت داشت.

محسن رجب‌پور، تهیه کننده موسیقی و برگزار کننده کنسرت‌ها، در گفت و گو نوروزی با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا، در مورد وضعیت فروش کنسرت‌ها در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: میزان فروش کنسرت‌ها در سال ۱۳۹۸ به نسبت سال‌های گذشته افت کرده است به این دلیل که شرایط موسیقی با روح و دیگر شرایط‌های اجتماعی همگون است و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی خوب نیست و مردم حال روحی مناسبی ندارند بالطبع موسیقی هم از این موضوع متاثر است و در بسیاری از کنسرت هایی که برگزار کردیم به‌رغم تلاش هنرمندان برای بهتر کردن حال جامعه اما این کنسرت ها هم به نسبت تعداد و هم به نسبت تعداد مدعوین نتوانستند موفق عمل کنند.

این تهیه‌کننده در مورد معیار برای قیمت گذاری بلیت کنسرت‌ها و اینکه چه عاملی باعث گران شدن بلیت‌ها می‌شود؟ گفت: دولت فشار اقتصادی عدم فروش نفت خودش را مستقیم به جامعه وارد می‌کند و در عین ناباوری  در سال ۱۳۹۸ قانونی را تصویب کردند مبنی بر اینکه ده درصد فروش کل بلیت‌های کنسرت نصیب دولت شود و این یکی از عواملی بود که تاثیرگذار بر روی قیمت بلیت‌ها بود و از همه مهمتر چون موسیقی کالای مصرفی همانند پوشاک، غذا و... برای مردم نیست همیشه جزو اولویت‌های آخر مردم به حساب می آید و تمامی تهیه کنندگان تصمیم گرفتند بلیط کنسرت هارا گران نکنند. 

او در ادامه افزود: متاسفانه هم سالن ها و هم تجهیزات برگزاری کنسرت ها قیمت های خود را افزایش دادند و این باعث تاسف که در جامعه ارکانی که باید بیشتر دلسوز مردم باشند مانند شهرداری چرا که این ارگان تمام دارایی اش را از پول مردم دارد اما قیمت سالن های خود را در دو مقطع زمانی افزایش داده است و عواملی که باعث گران شدن بلیت‌های کنسرت‌هاست عوامل جانبی مانند سالن ها، تجهیزات نور و صداست. به نظر من یک تقلب بزرگ در سالن ها درحال رخ دادن است و آن هم این است که خود سالن‌ها مجهز به صدا و نور LED هستند و قیمت این تجهیزات نور و صدا را چند برابر بالاتر از شخص برگزار کننده دریافت می کنند تمامی این عوامل باعث می شود تا متوسط قیمت یک صندلی در سالن افزایش پیدا کند.

رجب‌پور در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری کنسرت در فصل و زمان خاص در موفقیت خوانندگان تاثیرگذار است؟ گفت: بخشی از Sold Out شدن بلیت‌ها تقلبی و نمایشی است و همکاران از این رکورد زنی و Sold Out کردن بلیت‌های خوانندگان خشنود می شوند و به این موضوع توجهی نمی کنند که اداره دارایی و یا وزارت ارشاد به همین کلمه Sold Out شدن بلیط ها توجه می‌کنند و می‌گویند این تهیه کنندگان همواره در حال کسب سود و درآمد هستند و همین عوامل دست به دست هم داده تا یک نگاه متفاوت و غیرواقعی نسبت به کنسرت در ایران به وجود آید.

این تهیه کننده پیش بینی خود را درمورد تغییرات قیمت بلیت‌های کنسرت در سال 99 مطرح کرد و گفت: تهیه کنندگان قصد افزایش قیمت بلیت کنسرت ها را به هیچ عنوان ندارند مگر این که دولت و صاحبان سالن‌ها به عاملینی برای افزایش قیمت بلیت تبدیل شوند.

او در مورد وضعیت کنسرت ها در سال 99 اظهار داشت: موضوعاتی که این روزها وجود دارد می تواند تعیین کنده وضعیت باشد من جمله شرایط نرخ دلار در جامعه که فشار بسیاری بر روی سبد خانواده‌ها آورده است و عوامل جانبی که برای صنعت موسیقی وجود دارد چراکه موسیقی باعث می شود حال روحی مردم جامعه تغییر پیدا کند.

نظر شما