به همت حوزه هنری کودک و نوجوان؛

سلسله نشست «تاثیر ونقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان» برگزار می شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۵:۳۱
کد خبر: ۹۶۷۸۳۹
سلسله نشست «تاثیر ونقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان» برگزار می شود
حوزه هنری کودک و نوجوان، سلسله نشست های پژوهشی و نقالی با موضوع «تاثیرونقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان» را برگزار می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نیما بیگلریان کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان این مطلب گفت: در اولین نشست، میزبان حسن دولت آبادی نویسنده و کارگردان نمایش های کودکان و نوجوانان، استاد محمدحسین ناصربخت محقق و مدرس دانشگاه و همچنین فهیمه باروتچی بانوی نقال خواهیم بود.

وی افزود: ما از طریق نمایش می توانیم به دنیای کودکان نزدیک تر شویم و با این شیوه ادبیات غنی کهن را وارد دنیای کودکانه کنیم.

کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: ادبیات کهن در کتاب های درسی کودکان و نوجوانان گنجانده شده، اما اگر بتوانیم این متون را به رفتاری نمایشی تبدیل کنیم، امکان بهره برداری حداکثری از دانش اندیشمندان و بزرگانمان را فراهم کرده ایم.

بیگلریان با اشاره به اینکه اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی آشنایی با ادبیات کهن و نقالی روز جمعه دوم اسفندماه در مجموعه ای تخصصی ویژه کودکان در جماران برگزار می شود، گفت: در این شست ها تلاش شده است پژوهش و نمایش را با هم تلفیق کنیم تا کودکان هم بهره ببرند و هم لذت.

وی توضیح داد: دکتر ناصربخت عضو هیئت علمی دانشگاه هنر بخش هایی از شاهنامه را تحلیل می کند و همان بخش ها با نقالی و زبان کودکانه اجرا خواهد شد.

کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان در خاتمه گفت: متاسفانه بین کودکان این نسل و ادبیات غنی و کهن فارسی، شاهد بروز فاصله هستیم و همین امر وظیفه ای برای ما ایجاب می کند که برای نزدیک تر کردن این دو به هم، اقدامات موثر و البته متناسب با شرایط دنیای مدرن و استفاده از ظرفیت بازی و نمایش انجام دهیم.

نظر شما
پرونده ویژه