راهکارجدید پیشگیری از ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۵:۰۲:۵۷
کد خبر: ۹۶۸۰۳۳
راهکارجدید پیشگیری از ویروس کرونا
شبکه های سیما پس از اعلام قطعی ویروس کرونا به کشورمان ، با دعوت از متخصصان و کارشناسان ، راه های پیشگیری و مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی کرده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه های سیما در ادامه هشدارهای بهداشتی قبلی خود، در برنامه های امروز با دعوت از مسوولان و متخصصان نظام سلامت به آگاهی بخشی و بیان راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا پرداختند.

شبکه های سیما پس از اعلام قطعی ورود ویروس کرونا به کشورمان ، با دعوت از متخصصان و کارشناسان ، راه های پیشگیری  و مقابله با این بیماری را  اطلاع رسانی کرده اند.

 شبکه های سیما در برنامه های روتین امروز خود تا هم اکنون که این گزارش تهیه شده است درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ، راهکارهای مقابله و چگونگی راه های پیشگیری، تدابیر و تمهیدات لازم برای کنترل مرزها و ...  با برقراری ارتباط های زنده با مسئولان و کارشناسان به گفت و گو پرداخته اند.

در برنامه «صبح بخیرایران»  شبکه اول سیما و کارشناسان به تمهیدات وزارت ورزش و جوانان و تاکید وزیر ورزش و جوانان مراقبت ویژه از ورزشکاران و دستورات ارائه شده به کمیته ورزشی برای اعزام کاروان های ورزشی به خارج از کشور پرداخته شد.

همچنین این برنامه با دعوت از «بیژن صدری زاده» متخصص بیماری های عفونی و رئیس انجمن بهداشت ایران درباره آموزش های لازم برای مراقبت از بیماری اطلاعات مفیدی ارائه شد.

برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» در برنامه امروز خود به طور ویژه به ارائه مطالب مربوط به مراقبت های ویژه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اختصاص داشت. در این برنامه با ارتباط تلفنی با دکتر «بابک ناصری » معاون سرمایه انسانی و بهره برداری مترو تهران و حومه گفت و گو و درباره آخرین تمهیدات و اقدامات مدیریت مترو برای بهداشت واگن ها و تمهیدات لازم مراقبتی مطالبی بیان شد . دکتر ناصری همچنین درباره حواشی چند روز اخیر درباره یکی از ایستگاه های مترو تهران ( خط شوش ) هم توضیحاتی ارائه کرد.

 مهمان بعدی که برنامه « در انتهای الوند» با آن ارتباط مستقیم برقرار کرد سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بود که درخصوص آمادگی این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا صحبت کرد. وی در این برنامه تاکید کرد : وضعیت عمومی کشور از منظر امنیت زیستی در شرایط «سفید» است.

«کیانوش جهان پور» رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا ویروس هم مهمان دیگری بود که به روی خط تلفن برنامه زنده « درانتهای الوند» آمد و درباره آمادگی کامل این کمیته برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به مبتلایان احتمالی سخن گفت.

مجریان برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما هم  با ارائه آموزش های لازم ، اطلاعات مفیدی برای کمک به پیشگیری از فراگیر شدن بیماری کرونا ، مطالب مفیدی به بینندگان ارائه کردند. در آیتم «طبیب» این برنامه همچنین دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی هم درباره راه های پیشگیری و توجه صنوف به رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد.

این برنامه در بخش «واکنش سریع» خود هم  با برقراری ارتباط تلفنی با کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مبارزه با کرونا مصاحبه کرد.

برنامه «سلام صبح بخیر» قرار است فردا به صورت ویژه در بخش « سه کنج » خود به ارتباط مستقیم ورزش کردن در افزایش سلامت و ایمنی  بدن و کاهش ابتلا به بیماری کرونا صحبت کند.

برنامه «یه روز تازه » شبکه 5 سیما هم صبح امروز با مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا ویروس گفت و گو کرد. مجری این برنامه همچنین در فواصل برنامه آموزش های اولیه درخصوص چگونگی رعایت بهداشت و نکات سلامتی را به ببیندگان منتقل کرد.

شبکه سلامت هم از ابتدای صبح درخصوص هر آنچه که مربوط به راه های پیشگیری و کنترل این بیماری است به صورت زیرنویس ، اطلاع رسانی کرده که همچنان ادامه دارد.

برنامه «مثبت سلامت» امروز شبکه سلامت در گفت و گو با دکتر حسین قناعتی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از اقدامات موثردر مقابله با این ویروس گفت.

همچنین ارتباط زنده تلفنی هم با دکتر حسین کاظم زاده فوق تخصص ریه برقرار شد و وی در این گفتگو از مردم خواست به هشدارهای ایمنی توجه و از وحشت زدگی پرهیز کنند.

در برنامه امروز «سیمای خانواده» که ساعت 30 : 12 دقیقه پخش شد، دکتر سید حمید حسینی ، رئیس مرکز بهداشت صداوسیما حضور داشت که توصیه های بهداشتی لازم را برای ایمن ماندن از بیماری ها ارایه داد.

شبکه های سیما به ویژه شبکه سلامت که شبکه تخصصی رسانه ملی در حوزه بهداشت و سلامت است، از زمان پیدایش ویروس کرونا درکشور چین، اطلاعات مفید و هر آنچه که برای پیشگیری از این بیماری لازم است به صورت زیرنویس به مخاطبان رسانه ملی ارائه کردند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز