رضا سعیدی‌پور:

فیلم‌های شش ماه اول سال شانس بیشتری در گیشه دارند

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۰۷۸
فیلم‌های شش ماه اول سال شانس بیشتری در گیشه دارند
رضا سعیدی‌پور تأکید کرد، فیلم‌هایی که در شش ماه اول سال اکران شوند از شانس بیشتری برای فروش برخوردار هستند.

رضا سعیدی‌پور، مدیر قدیمی سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: یک تصور عمومی در بین سینماگران وجود دارد که فیلم‌هایی که در شش ماه اول سال اکران شوند از شانس بیشتری برای فروش برخوردار هستند. به همین دلیل رقابت برای اکران در این زمان بسیار بیشتر از دیگر زمان‌هاست و معمولاً فیلم‌های خوب در نیمه اول سال اکران می‌شوند، همین مسأله باعث شده تا اکثر آثار باقیمانده در نیمه دوم با فروش چندان خوبی روبرو نیستند و اغلب شکست می‌خورند. 

سعیدی‌پور خاطرنشان کرد: البته چند فیلم موفق نیز در سال‌های اخیر داشتیم که در نیمه دوم سال اکران شدند که موفق‌ترین نمونه می‌تواند فیلم «مطرب» باشد، اثری که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد. یکی از دلایل شکست فیلم‌های نیمه دوم سال همین مسأله است. این تصور که فیلم‌های نیمه دوم ضعیف‌تر هستند باعث می‌شود که حتی آثار خوب نیز در این بین کمتر دیده شوند.

مدیر سابق سینما آزادی در ادامه گفت: اگر این تصور اصلاح شود در نیمه دوم سال نیز شاهد فروش فیلم‌‌های سینمایی خواهیم بود. اصلی‌ترین دلیل کم شدن فروش فیلم‌ها در نیمه دوم در واقع مربوط به همین تصورات می‌شود و چندان به کیفیت فیلم‌ها مربوط نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز