نوروزنامه۹۹/ سال ۱۳۹۸ در یک نگاه؛

وقتی بازیگران سینما مجریان متوسط تلویزیون می شوند!

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۰۱:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۵۲۷
وقتی بازیگران سینما مجریان متوسط تلویزیون می شوند!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

اصولا تعریفی که از ستاره‌ها در دنیای سینما براساس یک استاندارد جهانی وجود دارد و طبیعتا برهمین اساس، آن‌ها دلیل اصلی موفقیت فیلم‌ها در همه‌ دنیا هستند فاصله‌‌ مرسوم ستاره سینما از مخاطب و در دسترس نبودن آن‌ها حتی نسبت به دیگر هنرمندان و  آرتیست‌های این حرفه است.

در حقیقت ستاره‌های سینما جدا از توانمندی، استعداد وخلاقیتی که احتمالا در هنر خود دارند و البته فیزیک، استایل و استاتیک که یکی از آیتم‌های موثر در زندگی یک هنرمند سینماست فاصله‌ تعریف شده‌اش از آحاد مردم او را به یک ستاره تبدیل کرده و رعایت این فاصله پارامتر اصلی در ماندگاری هنرمند خواهد بود.

اگرچه برخی از ستاره‌ها با رعایت نکات موثر در زندگی حرفه‌ای خود گاهی در سریال‌های خاص با نقش‌های خاص دیده می‌شوند و براساس اصولی دوباره مدت‌ها از دیده شدن مستمر دوری می‌کنند با این حال رعایت قواعد ستاره ماندن به آن‌ها اجازه نمی‌دهد مدام در معرض نگاه مخاطبان قرار بگیرند.

درحقیقت همان‌طور که حضور ممتد مجریان در تلویزیون به بهتردیده شدن و چهره شدن آن‌ها منجر می‌شود و عملا مجریان پرکار کاراکترهای معروف‌تری در این عرصه هستند، در دنیای سینما  و در همه جای دنیا ستاره‌ها از نبودن، دیده نشدن و ستاره ماندن میتوانند در جایگاه خود ماندگار شوند.

اتفاقی که گاهی در کشور ما موضوعی متفاوت جلوه میکند و برخی  از ستاره‌های سینمایی نه تنها در افتتاحیه فیلم‌ها و حتی اکران‌های مردمی در نزدیکترین میزانسن به طرفداران‌شان قرار می‌گیرند که گاهی حتی با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی به عنوان مهمان، مجری و... عملا تمام جذابیت حرفه‌ای‌شان هزینه می‌شود تا یک برنامه در جایگاهی گاهی حتی غیرواقعی قرار بگیرد که عملا همین مسئله به نابودی ناخودآگاه  ستاره در عرصه حرفه‌ایش می انجامد.

بی شک کاربرد ستاره‌های سینما در دیده شدن و اقبال یک اثر هنری در گیشه موثر است و اگر مخاطب شاهد حضور هر شبی ستاره محبوبش در یک سریال تلویزیونی یا یک برنامه تلویزیونی به عنوان مجری باشد دیگر انگیزه ای برای هزینه کردن و دیدن آن ستاره در سینما نخواهد داشت.

بدین ترتیب است که عملا جایگاه ستاره در سینما متزلزل می شود.

اگرچه در نمونه‌هایی شاهد این بودیم که حضور برخی از ستاره های کم رمق  سینما در تلویزیون فرصتی برای بازگشتن به جایگاه سابقشان بوده است اما در مواردی دیگر دیده شده که حضور در یک برنامه تلویزیونی یا یک سریال تلویزیونی ستاره سینمایی را مدت ها از دور رقابت با هم قد وقواره هایش خارج کرده است.

در این باب برخی از کارشناسان معتقد هستند ستاره‌ها بعد از افول و با هدف درآمدزایی بیشتر به سمت تلویزیون می آیند تا به لطف اسپانسرها، روزهای پایانی عمر حرفه‌ای‌شان را تنها به کسب درآمد فکر کنند.

در واقع می‌توان حدس زد گاهی حضور در تلویزیون، کار اجرا، فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی و مدیوم‌های دیگر نشانه‌هایی است بر پایان عمر یک ستاره در جایگاه واقعی‌اش!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز