حمیدرضا آصفی:

فیفا مشکلی با قانون " منع به کارگیری بازنشستگان " در فدراسیون ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۴:۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۶۸۸۸۳
فیفا مشکلی با قانون  منع به کارگیری بازنشستگان  در فدراسیون ندارد
مشاور اسبق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: اگر بگوییم فیفا با موضوع بازنشستگی به عنوان قانون بالادستی مشکل دارد مغالطه کردیم زیرا به هیچ وجه اینگونه نیست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با محوریت نقد و بررسی انتخابات فدراسیون فوتبال در ارتباط تلفنی با دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه استقلال و مشاور اسبق فدراسیون فوتبال از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد. 

آصفی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال ایران می تواند قانون داخلی "منع به کارگیری بازنشستگان" را اجرا نکند؟ گفت: به نظرم یک موضوعی در این میان خلط شده است، فیفا اصلاً با قوانین بالادستی مشکلی ندارد. 

وی افزود: تأکید فیفا بر این است که دولت، سیاست و نهادهای غیرورزشی نمی توانند در فوتبال دخالت کنند که این حرف درستی است. یعنی وقتی رئیس یک فدراسیون و هیئت رئیسه انتخاب می شوند و پشت میز قرار می گیرند دیگر کسی نمی تواند به صرف عدم نتیجه گیری و سوء مدیریت اجرایی دخالت کند اما اگر کشوری قوانینی وضع کند که رئیس فدراسیون بر اساس آن انتخاب شود طبیعتاً فیفا هم کاری ندارد.

عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه استقلال با ذکر مثالی در این خصوص گفت: فرض کنیم طبق قوانین داخلی ما مدیران نمی توانند مسائل اخلاقی و مالی داشته باشند یا فرض کنیم که طبق قانون کسی که فساد مالی دارد نمی تواند عضو فدراسیون شود خب فیفا قطعاً نمی تواند ایراد بگیرد و کاری هم ندارد. بازنشستگی هم از همین مسائل است اما نمی دانم چرا عده ای این موضوع را به گونه دیگری می بینند. 

آصفی متذکر شد: البته اینکه ما با یک شمشیر و تیغ همه بازنشستگان را بزنیم اشتباه است، بنده معتقدم انرژی  برخی افراد مسن در ورزش از جوانان بیشتر است و فکرشان هم بهتر کار می کند لذا نمی توان یک نسخه کلی تجویز کرد.

عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد: اگر بگوییم فیفا با موضوع بازنشستگی به عنوان قانون بالادستی مشکل دارد مغالطه کردیم زیرا به هیچ وجه اینگونه نیست و فیفا هیچ مشکلی ندارد.

آصفی یادآور شد: زمانی که قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" تصویب شد با دکتر احمد توکلی صحبت کردم و گفتم این قانون اشتباهی بود که بعد هم تبصره خورد.

مشاور اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون فوتبال فراتر از یک NGO و بلکه نیمه دولتی است تصریح کرد: فوتبال ما که دولتی است و جلسه فدراسیون ها هم همیشه در وزارت ورزش برگزار می شود و اگر فدراسیون NGO باشد که وزیر ورزش برای جلسه باید در فدراسیون حاضر شود اما پس چرا عکس آن اتفاق میفتد؟

آصفی تأکید کرد: ما نباید در دفاع از منافع کشورمان الکن باشیم، ما از فیفا طلبکاریم و اگر قرار است فیفا یک نهاد غیرسیاسی و متوازن و متعادل باشد باید پول ما را برگرداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز